Gå til innhold

Argentina i 5 uker, lillemor er 7mnd - Reisetips noen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har litt erfaring, som vil dele nyttig tips til flyreisen/turen??

(Har reist i sør-Amerika før, men ikke med baby før. Sønnen min var 2,5år første gang vi reiste.)

Tusen takk for all hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt jeg da :o)

var en lang tipsliste her, for ei stund siden, for noen som skulle til thailand, men jeg finner den ikke igjen :S

Skrevet

heisann

jeg og størstegutten min reiste alene til argentina i januar 05, var der i en mnd. reiste rundt. xn min jobbet der og vi dro over til han.

på flyplassene er det lurt m paraplytrille!!! som kan legges helt ned. det var den eneste vogna vi hadde m oss, gull verdt. med kalesje seff...

er jo sommer der nå så den skjemrer godt for sola. ellers på flyet vil jeg anbefale å ha med grøtpulver hvis huns spiser det. får jo kjøpt sånne engangs grøtpakninger. ellers kanskje noe å leke med. et pledd kanskje, lang flytur, og om natten blir det ganske kjølig i flyet.

kan jeg spørre hva dere skal dit? hva slags planer dere har?

hva slags flyselskap skal dere være med? vi var m british airways...ikke så god service som jeg ønsket....mellomlandet i sao paulo i brasil vi da, før vi kom til BA.

er utroooooolig vakkert land!!!!

Skrevet

Takk for svar! Min samboer er fra Buenos Aires. ( Han kom til norge som 2åring, men har noe familie der, og var der sist i 1997)

Vi skal møte familien på farssiden hans, og kanskje faren. (Min samboer har aldri møtt noen av disse, men har nylig fått kontakt m ei tante og 3 søskenbarn)

Vi har ingen planer foreløbig, men forhåpentligvis se mye. leie bil, og kjøre litt rundt. Har leid et stort hus med basseng og sånn. Skal bo i en kommune som heter pilar.

Jeg har aldri vært der, men har vært en del i brasil, fortaleza og natal.

Flybillettene er utstedt fra Tam, men vi skal jo fly med lufthansa til frankfurt tror jeg, så tam til säo paulo, så buenos aires. Har ei paraply trille, men ryggen kan ikke legges helt ned.. Har ikke funnet det.

Har du ellers noen tips til sightseeing?? :)

Skrevet

hvor gammel var ungen din når dere reiste forresten?

Skrevet

han var 10 mnd han. gikk kjempegreit!!! mye bedre enn å reise med en 2 åring som løper hele tiden;-)

ting å se er det masse av, må jo seff se gravstedet til eva peron (evita), den absolutt fineste opplevelsen jeg hadde der borte var når vi fløy til foz de igazu (heeelt nord), ta et par tre dager der og se på fossen og bare slappe av. vakreste og våteste opplevelsen jeg har hatt.

vi leide bil og reiste gjennom en sof del av landet. mendoza er jo supert da! skikkelig mye vinranker, og myyye god vin.

og et tips til. pakk lite når du drar. klær og sko er suuper billig der. ekte la cost til sånn hm priser....

og biff!!!! den er såååå mør at det er utrolig! nam nam!!

kan gi deg mange flere tips også, men kommer ikke på flere i farta.

veldig koselige folkeslag. høflige. og i BA elsker de barn, guttungen min hadde knallblå øyne og krøllete helt lyst hår. fremmede folk, både menn og kvinner kom bort til han og snakket, kysset, kjente på kinnene. hihi han var ganske god og rund, og mange kalte han "el gordo", det betyr feiten.... men bare sånn kosenavn altså;-)

ikke glem at det går mot sommer her i norge, kjøp deg sommer sko!!!

kjenner jeg er skikkelig misunnelig:-(

Skrevet

Ja, hørt at Igazu er fantasisk, så håper kanskje vi kan reise dit. Har fått sett mye dere da :o) Joda, men med en 2,5åring, er det ikke så mye å tenke på ifht mat og slik. Tipper dattera mi får sin første tann når vi er der også.. Hun ammes enda, så håper holde på det hele turen :)

Vi også skal leie bil, så får bare prøve se mest mulig!! ja, skal prøve pakke lite, men ikke alltid lett. Vi har hus i brasil, fortaleza og natal, så regner med prisene i BA er omtrent som fortaleza ihvertfal.. Klær og sko er ihvertfall billig der. I brasil er det den argentiske biffen som er dyrest, og mest anbefalt på de litt dyrere restaurantene, så gleder meg til det ja :)

Du kan alltids sende meg PM hvis du kommer på noe mer :) Innleggene forsvinner jo fortere enn fortest her på skravle :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...