Gå til innhold

Trening og vitamintilskudd


babelin

Anbefalte innlegg

Jeg trener regelmessig 2-3 ganger i uka, men har i det siste merket at det er fryktelig tungt å trene, både styrke og utholdenhet. Orker liksom ikke å hoppe og klarer ikke gjennomføre like mange repetisjoner som tidligere mht styrkeøvelser. Noen andre som har oppevd den samme "formsvikten"??

Synes dette er frustrerende, da det er viktig å holde seg i form under graviditeten. Selv det å gå en tur kan føles tungt. Har i tillegg veldig ømme bryster som merkes under trening (til tross for god bh). Er bare 6 uker på vei, så det kan ikke være vektøknng/mage som gjør at jeg sliter mer enn vanlig:o)

 

Et annet spørsmål: tar "gravid" tilskudd m/folat og omega3tab. Bør jeg ta multivitaminer i tillegg? Har lest at jeg da kan få for mye a-vitaminer, som visst nok ikke er så bra. Noen som har synspunkter?

 

Kjempekoselig med BIM altså:o) Godt å få utløp for tanker og spørsmål i denne "hemmelige" tiden!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke noe ekspert, men det som kanskje umiddelbart slår meg er at du er sliten når du trener fordi kroppen trenger mer energi for å klare å gjøre samme aktivitet som før.

Allerede nå brenner vi mer kalorier daglig enn det vi gjorde før vi ble gravide fordi det er så mye som skjer inni oss hele tiden! :) Jeg hadde uten tvil begynt med multivitamin, men jeg syns du skal ringe legen din hvis du er litt bekymret for de a-vitaminene. (har aldri hørt om det jeg!)

 

Jeg trener regelmessig 3-4 ganger i uken og føler det går greit. Nå er jo du lenger på vei enn meg også, men jeg tar Omega 3, Folat, Crom og multivitamin. Mulitvitaminer dekker et bredt spekter med vitaminer OG mineraler, noe Omega3 og Folat (som er B vitaminer) ikke gjør.

 

Bare mine tanker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar folat og Triomega woman. Triomega woman er den i stålfarget boks med lilla topp. Den inneholder ikke A-vitamin, så så vidt jeg skjønner, kan man da trygt ta et multivitamin i tillegg, uten fare for å få for mye A-vit. I en del andre tran-typer er det mye vitamin A, og det er et vitamin som kroppen ikke greier å kvitte seg med hvis det blir for mye av det, i motsetning til f.eks. vit.C, som vi bare tisser ut overskuddet av. Derfor skal man være forsiktig med hvor mange forskjellige typer vitaminer/kosttilskudd man tar. Sjekk at du ikke får i deg for mye. Det er sjelden hensiktsmessig å innta mer enn anbefalt daglig inntak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for deres tanker omkring dette:o) Har vært hos legen i går, og hun anbefalte sel-/og lakseolje, som ikke inneholdt A-vitamin, kun D-vitamin. Det med trening kan sikkert sees i sammenheng med generell sliten og tretthet. Det er mer et ork nå, mot at det tidligere kun var lystbetont. Men det er mer en verdt det:o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over en annonse i et blad i går som reklamerte for "Weifa Complete Folat og omega-3" Det var visstnok et produkt spesielt utviklet for gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg tar Welfa Complete folat og omega 3 og multivitamin tabletter hver dag! de på apoteket mente dette var veldig bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...