Gå til innhold

Bhg vil snakke med oss ang gutten vår:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

han har visst vært helt umulig i det siste.. (de siste 2 ukene).

Han har to kompiser der som er 3 år, mens han selv er snart 4. De har visst kranglet litt i det siste(dyttet og slått), og det er siden dette han har begynt gjøre seg vanskelig..

Han er ikke slik hjemme, så jeg vet det må være pga dette. Han kan bli veldig sint/lei seg, hvis han føler seg urettferdig behandlet... Jeg spurte han om hva som skjedde i bhg den dagen han kom og var rød under øyet. Da hadde visst han og kompisen kranglet, og han hadde fått en isklump kastet i ansiktet. Jeg spurte om de måtte sitte i skammekroken da, og det måtte de visst ikke...

Vi snakket videre om et annet tilfelle, hvor de sier at gutten min sparket kompisen sin i foten. Jeg spurte hvorfor han gjorde det, og da sa han at det var fordi han ble dyttet hardt i skapet først. Jeg forklarte at man ikke skal gjøre slik mot hverandre, men at man heller må snakke ordentlig sammen. Han sa at han måtte i skammekroken.. alene!

Jeg får mine mistanker om at de ansatte ikke får med seg hele episoden, men bare at gutten min (som er mye større og sterkere enn de 2 andre) gjør noe tilbake. Da blir det jo veldig rart for gutten min og bli satt i skammekroken, når de 2 andre slipper unna. Skjønner dere?

Hm... vanskelig dette... vet liksom ikke hva jeg skal tro... ?

Ungene her kan krangle, men han er aldri den som slår/sparker først, nettopp fordi han er inneforstått med at slikt skal man ikke gjøre... minsta her har ikke helt fått med seg alt slikt enda:P Litt fæl til og slå rundt seg dessverre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det der er ikke lett. For i vil jo tro det beste om våre egne. men samtidig så er det kanskje ikke alltid sånn??!! det høres jo ut som om de kanskje ikke har fått med seg helt alle episodene. det ville jeg ha spurt om.

men til en annen ting.....

praktiserer de virkelig skammekrok???? trodde det var en grusom straff de brukte for mange mange år siden!!!

Skrevet

Ikke bekymre deg på forhånd. Ta praten med dem og bli enige om hva dere kan gjøre i fellesskap for å bedre situasjonen. Men jeg er helt enig med henne over: trodde ikke det fantes barnehager som praktiserte skammekrok lengre? Det hadde jeg reagert negativt på....

Skrevet

altså, ikke skammekrok, men de må taes bort fra resten av gruppa og sitte og snakke med en av de voksne om hendelsen...

Skrevet

det er noe helt annet enn skammekrok... det er vanlig oppfølging av en konflikt, og det er fint at de gjør det. Men jeg syns du burde kreve at de snakket med treåringene også, for det kan nok vise seg at det ikke alltid er den eldste som er verst.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...