Venezia 1 Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Hvor magen plagg kjøper dere i str 50?
trillemamma Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Ingenting. Med førstemann måtte jeg gå opp i str. allerede etter en uke. Jeg tror at de som bruker str. 50 får veldig små babyer, premature f.eks.
lille sprelle Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 har kjøpt en body sånn for sikkerhets skyld. Men satser på å arve en del tøy eller sende noen på handletur dersom jeg ikke arver nok eller frøkna er liten mange babyer er halvmeteren når de blir født, men jeg har ikke sjekket statistikken....
dolly29 Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Huff, jeg har kjøpt en del. Var på salg, og denne dama her synes alt såg så nusselig ut. he he. rekner med at andre kan arve etter gullet mitt;)
Venezia 1 Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2008 Forventer en baby på 3500 g og under 50 cm lang, så jeg tror jeg får bruk for str 50 på begynnelsen. Jeg tror også helt sikkert at noen kan arve etter oss:)
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 ingenting. Da vesla blei født for 7 år siden var hun 51 lang. Så jeg lærte litt av det.
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Har kjøpt en body i 50 og en ullstillongs og en lue, resten i 56. Men aner jo ikke om det blir "riktig". Får evt handle litt når hun kommer.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Jeg har kjøpt alt i str 50. Dette er min 4e, og de har vært fra 3200-4200, og 50/51 cm. Str 50 ble brukt iallefall 3 mnd, og de andre klærne ble alt for store. Ikke gøy å rulle opp ermer, og bein, og i sparkebuksene opplevde jeg, at de sparket føttene opp der hvor bleia skulle være.
Gulp Skrevet 12. februar 2008 #9 Skrevet 12. februar 2008 Gutten min var 50 cm og litt over 3 kg, vi brukte str 50 i noen uker. Ville nok kjøpt såpass at dere kan bytte når det blir skittent, ja. Denne gangen kjøper jeg bare littegrann rosa, hører det blir jente nå
Gjest stockholms tjej Skrevet 12. februar 2008 #10 Skrevet 12. februar 2008 hur e de muligt å bruke str 50 i 3 månader? vekste ikke babyen?
Mamma05&08 Skrevet 12. februar 2008 #11 Skrevet 12. februar 2008 Må også sies at di fleste klærne er store på størrelsen!!
gullegget Skrevet 12. februar 2008 #12 Skrevet 12. februar 2008 Sønnen min var 54 cm lang når han ble født. Hadde kjøpt hentesett på HM i str 56, men det var altfor stort. Så der kunne jeg fint bruke str 50:)
skatten kom i mai :) Skrevet 12. februar 2008 #13 Skrevet 12. februar 2008 må nok handle inn litt i str 50 eg da.. haha!! eg har tenkt at ein kan jo ikkje kjøpe så mye lite, men nå har eg jo bare kjøpt i størrelse 2-4 mnd når eg ser over det.. alt virker så lite jo! hehe!!
Mammapostei! Skrevet 12. februar 2008 #14 Skrevet 12. februar 2008 Har kjøpt mesteparten av klærne til mi lille jente i England, der er str 0-3 mnd, 3-6 mnd, 6-9 mnd osv..... noen som vet om disse da evt blir altfor store til nyfødte? Er mi første da..... så har ikke noe sammeligningsgrunnlag.....
Supermamm Skrevet 12. februar 2008 #15 Skrevet 12. februar 2008 Du trenger ikke så mye av det, tror vi brukte det et par uker. Dattera mi veide 4 kg da hun ble født så hun var ikke spesielt liten heller: )
Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 12. februar 2008 #16 Skrevet 12. februar 2008 jeg hadde ingenting i str 50 til 1ste mann, og han var 3100 og 49cm... gikk bra å ha 56.... mulig at jeg kjøper ett sett i 50, men ikke noe serlig mer....
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 12. februar 2008 #17 Skrevet 12. februar 2008 jeg har og noen bodyer i str 0-3 mnd, fra Scottland. De er litt større enn det jeg har kjøpt i 56, så tror nok det blir litt stort til nyfødt. Jeg har kjøpt mest i 56 da de fleste i min familie har fått babyer på rundt 4 kilo og 51-54 cm. Men kommer til å kjøpe litt i 50 og sånn i tilfelle.
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 12. februar 2008 #18 Skrevet 12. februar 2008 Vi kjøpte ingenting i str. 50 da vi ventet vår første. Bare str.56. (Jeg var 51 cm da jeg ble født, og mannen min 54 cm). Datteren vår var 51 cm da hun ble født, men hun var så liten i klærne i 56, at det ble så mye oppbrett. vi følte ikke at det var helt riktig at hun skulle ligge å "flyte" i klærne. Endte opp med at vi dro på H&M, og kjøpte noen bodyer og bukser hun kunne bruke de første ukene. Hun var litt over en mnd da hun kunne ha klærne i 56.
Sikkertforgammel Skrevet 12. februar 2008 #19 Skrevet 12. februar 2008 Alle mine 4 har brukt str 50. Det var faktisk litt stort til jentene... Men så får jeg smurfebabyer da... 46 og 47 cm og 2600 og 2900 gr. De brukte den str i ca en mnd de. Guttene brukte og str 50 i noen uker. De var begge 3300 og 50-51 cm. Nå har ikke jeg kjøpt nesten noe klær denne gang, men har mye i de minste str. etter de andre ungene.
mie76 Skrevet 13. februar 2008 #20 Skrevet 13. februar 2008 Sneipen min var 54 lang og veide 3700, passet perfekt til str 50. 56 ble for stort. Synes det er greit å ha fire sett i den str, lettere å kle på dem i starten, når ike alt må brettes opp etc. Konvoluttbody og bukser som ikke kneppes over skuldrene anbefales. Kjøpte fire sett med dette på HM, kostet ingenting, så kan anbefales.
yvve73 Skrevet 13. februar 2008 #21 Skrevet 13. februar 2008 Til vårt første barn hadde vi absolutt ingenting i størrelse 50. Selv om hun var bare 48 cm da hun ble født( veide 3780 g). Har nå gått igjennom klærne etter henne som jeg har spart( ingenting av de minste klærne ble utvasket, så jeg har spart alt), og fant kun en body i strl 56. Samt en "utedress" i samme str. Resten var i 62 og oppover. Nå skal det sies at vi brettet opp litt ermer, men det var ikke sånn at hun fløt i klærne altså. Vi hadde også en del bodyer i 62 fra Sparkjøp, og min erfaring er at klærne derfra er veldig små i størrelsen. Samme med HM.
musemor... Skrevet 13. februar 2008 #22 Skrevet 13. februar 2008 Man glemmer ofte hvor små de nyfødte faktisk er! Forrige gang hadde jeg nesten ikke noe i 50 og stakkars lille-gutt svømte jo i klærne sine. Denne gangen har jeg kjøpt noen sett i 50 så vi har til den første tiden, det er jo så billig på Hennes og Mauritz så følte ikke jeg ble ruinert av det!!! (Det var værre med den svine-dyre sprinkel-beskytteren jeg ikke klarte å stå for igår hi hi)
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 13. februar 2008 #23 Skrevet 13. februar 2008 Fikk ei helt gjennomsnittelig jente på 3500g og 50 cm sist og hun brukte str 50 i 6(!) uker før vi kunne gå over på str 56. Før det druknet hun i 56.. Så jeg var glad jeg ikke fulgte rådene her inne første gangen med å starte på 56 og kjøper nok endel i 50 denne gangen også :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå