Gå til innhold

Festet hode - flere som får ulike svar hos lege/jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller kan det "hoppe ut igjen"?

Var hos legen min i dag, og han sa at det ikke var tale om at hodet var festa. Jordmor har skrevet i papirene mine at det er det den 31/1.

Noen andre som har fått motstridende meldinger om dette?

Er litt skummelt, for babyen ligger og kikker feil vel (stjernekikker - sett på UL 28/1).

Hadde hodet vært festa (satser nå på at det ikke er det likevel) så skulle jeg vært til ny samtale på Ullevål for vurdering av snuing/ks (trange bekken i familien)...

Jordmor vet jo dette, likevel gjorde hun ikke noe med det:-(

Æsj - utrygg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lege skriver bare ? på leie, sier han ikke klarer å kjenne om det er hodeleie, og hvertfall ikke festet...

Har hadde hodeleie siden uke 33, men ikke festet enda.

Skrevet

Søstra mi opplevde at legen sa at hodet var festa. Da vannet gikk og hun kom på sykehuset, sa de at det ikke var festa likevel. Da hun var gravid med nr 2 og den samme legen sa at hodet hadde festa seg igjen, stolte hun ikke på det. Da vannet gikk, la hun seg ned slik man skal dersom hodet ikke har festa seg. Det var bra, for på sykehuset sa de nok en gang at hodet ikke var festa.

Skrevet

Hodet kan hoppe ut igjen, men det er mest vanlig hvis man har født før

Skrevet

Så det kan hoppe ut igjen ja hm

Jeg har gjort noen øvelser jeg fant på ei amerikansk jordmorside, så kan være at jeg har hjulpet litt til...

Blei bare så irritert på jordmora - hun har rota med så mye annet også. arg...

Skrevet

Er vel litt tidlig at det skulle ha festet seg i uke 31? Står at det normalt skjer etter uke 36. Er i uke 37 nå jeg, og fikk vite i dag at det har festet seg!:)

Skrevet

Er 38+4 jeg da:-) Var den 31 januar hun sa det var festa:-)

I dag tror jeg jammen hun har snudd litt på seg, så krysser fingrene for at det blir en normal fødsel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...