Gå til innhold

Trenger hjelp!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser endeli ut til at jeg skal bli KONE :D

Skal gifte oss med bare oss to og våre barn til stede...MEN hvem kontakter man ang kirke (kirkekontoret regner jeg med da),skal man ta kontakt med noen andre kontorer? hvilke papirer skal fylles ut? hva koster det å ha en vielse i kirka? hven tar man kontakt med hvis man skal gifte seg på tinghus/sorenskriver i en annen kommune? Evt hva koster det?

Sååååå mange spm...sukk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha'kke peiling på kirkegreiene, men du kontakter Folkeregisteret for å få prøvingsattest - den er gyldig i 3-4 måneder. Du finner skjemaer som må fylles ut av deg og partner + forloverne på norge.no Prøvingsattesten dere da får leveres eller sendes direkte til den som skal vie.

Om dere skal på tinghuset ringere dere dit og booker.

Skrevet

Gratulerer! =)

Du kan ringe kirken å bestille den dagen dere ønsker, men før dere får gifte dere må dere få godkjennelse fra folkeregisteret.

Du må selv skaffe papirer fra Skatteetaten. Dere fyller ut hver deres søknad om å få gifte dere.

Dere må også velge hver deres forlover som skal fylle ut og skrive under hver sitt skjema (som dere får på samme sted som vigselsattesten).

Så må du, hvis du skifter etternavn søke om navneendring.

Alle disse papirene sendes til det skattekontoret du/dere hører til.

Når du har fått godkjenning for giftemål, sender du godkjennelsen til ditt kirkekontor :)

Kirkelig vielse er gratis hvis du er døpt i den kirken dere skal gifte dere i. Hvis ikke må dere betale, men jeg vet ikke hvor mye.

Ang. å gifte seg i tinghus vet jeg ingenting om så det må nesten noen andre svare på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...