Blomsterpiken og tullene Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Jeg har idag vært hos legen, er 6+1. Fortalte om mine symptomer, deriblant at jeg er ofte sulten og tisser ofte. På grunnlag av dette ble målt blodsukkernivå, og det viste 7,2. Det var visst litt høyt, så jeg må tilbake imorgen tidlig og ta en ny måling (skal faste fra midnatt). Kjempenervøs for såkalt svangerskapsdiabetes!!! :( Noen andre som har vært borti det samme?
juliogdesember Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 jeg hadde svangerskapsdiabetes i forrige svangerskap. jeg måtte måle blodsukkeret før og etter måltid. ble henvist fra legen til sykehuset der jeg fikk blodsukkermåler og god info ang mat osv. jeg hadde også høye verdier på målingene i fingeren jeg måtte derfor ta en sukkerbelastningstest for å bevise diabetesen. da møtte jeg opp på legekontoret fastende. og så måtte jeg drikke en sukkerlake greie og sitte i ro i to timer etterpå. bodsukkeret mitt ble målt fastende og etter jeg hadde tatt drikken og sittet i ro. gikk fint å måle og regulere maten. har ikke diabetes etter svangerskapet.
Blomsterpiken og tullene Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2008 Du tror det?? Er litt bekymret og utålmodig for morgendagen da vet du...
Blomsterpiken og tullene Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. februar 2008 Hurra!! Målte 5,6 idag, så jeg har ikke svangerskapsdiabetes!! Meeeen, damen i hvit frakk sa at jeg må passe på hva jeg putter i meg... Så jeg skal skjerpe meg og være flink med kostholdet. Alt for min bebiss!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå