Gå til innhold

Spiser han for lite? 8 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han får grøt til frokost. Spiser en liten posjon.

Grøt til lunsj. Liten posjon.

Middag. Halvt glass. Iblant ikke det engang. Litt fruktmos. Varierer hvor mye han vil ha av dette også.

Grøt til kvelds. Liten til full posjon.

Hvor mye spiser deres barn på rundt 8 mnd? Hvordan introduserer dere skive? Han bare brekker seg når han får en liten bit i munnen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes veldig likt ut som mengden mat vesla mi får, hun er 8,5 mnd. I tillegg ammer jeg henne morgen og kveld, da tar hun ganske mye, og en-to ganger i løpet av dagen, men det er veldig lite hun gidder å puppe på dagtid, blir bare noen slurker...

Har gitt henne litt brød i en to ukers tid nå, ikke noe helt måltid, men noen små brødbiter i munnen fra min skive. Hun suger og smatter det i seg.. Nå kan hun spise opptil en kvart skive, men det går seint da, hun har overhodet ingen tenner ;-)

Skrevet

Ja, jeg ammer også morgen og kveld, og som hos dere, så er det svært lite pupp han vil ha på dagtid. Bare strekker seg og vrir seg unna :-) Bra det var nogenlunde lik matmengde da.

HI

Skrevet

Jenta mi spiser nesten en posjon (ifølge nestle) til frokost og kveld.

Til middag spiser hun et halvt glass med middag.

Hun får ellers 3 ts med yoghurt etter frokost og så mye frukt hun vil etter middag.

Skrevet

Jenta mi spiser nesten to fulle porsjoner grøt (havregrøt og risgrøt), grønnsaksmos (2-3 isbitterninger), fruktmos (3-6 isbitterninger) og ca 600 ml melk i løpet av en dag.

Skrevet

Hehe, bare jenta mi som er storspist da:p

Er 8,5 mnd.

Full porson grøt til frokost, og en skvett melk. Ikke mange supene, da hun helst ikke vil ha melk.

1 brødskive til lunsj, og gjerne halv boks fruktmos i tillegg/ eller en halv banan og fruktmos.

Omtrent helt middagsglass (8.mnds middag)

Full porsjon grøt til kvelds.

Her nekter hun å drikke erstatning, hun spyr det opp om hun får det nå, så har gått over til kumelk. Men hun vil kun ha noen super til frokost.

Ellers får hun litt frukt i løpet av dagen, eller en kjeks, eller hun smaker ofte på det vi spiser;) vann i massevis:)

Skrevet

sønnen min er straks 8mnd. fikk 2 tenner nede da han var 5mnd.

frokost: 150 mme + en skive brød og eplejuice 4mnd fra hipp.

lunch: en skive brød og eplejuice 4mnd fra hipp.

middag:120 mme + nesten et fullt glass av hjemmelaget middag. + vann.

kvelds: en porsjon grøt og vann.

på sengekanten: 150mme

itillegg spiser han rundt et glass tilsammen med fruktmos etter måltidene. spiser også litt kavring mens han sitter og ser på meg rydder kjøkkenet:)

brød begynte vi med da han var rundt 7mnd. begynte med små biter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...