Gå til innhold

Da lille Vårin kom til verden - fødselhistorie Lompa75

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagen den 8. februar var som mange vanlige dager. Den bestod av venting, venting og atter venting. Det var ingen tegn til at det skulle skje noe denne dagen heller.

Utover dagen kjente jeg at kynnerne herjet bittelitt mer enn vanlig, men dette gjorde meg langt ifra mistenksom til at noe var igang.

Utpå kvelden ble kynnerne enda sterkere. Plutselig ble en relaivt vond og ubehaglig. Neste kjentes mer ut som en rie, så jeg bestemte meg for å finne frem en stoppeklokke. Da var klokken nøyaktig 19:52. Så kom neste....7 minutter etterpå!

Plutselig var det hele igang. 7 minutter mellom hver rie, som ble bare sterkere og sterkere. Ringte føden i 20:30-tiden, men de var enige i at det virket som god tid, så vi skulle satse på vaktskiftetiden som er rundt kl 22:30.

Da kunne jeg ikke vente mer. Gikk med tre stk rier på under 10 minutter ned trappene her, og veien til Ullevål virker meget lang og humpete. Når vi endelig kom frem kl 23:00, så var det rett av med klær for å sjekke åpning...8 cm!! Men hode befant seg enda langt oppe.

Lystgassen ble funnet frem. Riene herjet. Vannet ville ikke gå, så under ei rie like etter kl 01:00 så "poppet" jordmor det for meg. Da

kom hode neover i full fart, presset i rompa kom øyeblikkelig, og jeg presset alt jeg hadde. Fikk beskjed om å vente på neste rie nå, for dette gikk for fort! (holde igjen, sa du?????) Neste rie kom...*plopp*, så kom Vårin i full fart! Klokken ble da 01:08.

Vårin kom altså til verden den 9.februar kl 01:08.

4038 gram, 53 cm lang , og 36 cm rundt hode.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse med jenta! Nydelig navn også! :)

Gjest Lenchen *fødeklar*
Skrevet

Oj, det må jeg si. Høres ut som en ideel fødsel. Heldig du som er ferdig :) Kos deg med jenta di :)

Skrevet

Åh, så herlig!

Gratulerer så mye! Kos dere masse!

Skrevet

Du fikk jenta di i stor fart ja :o) ønsker dere lykke til med lille Vårin, kjempe fint navn :o) og gratulerer

Skrevet

Ja takk, sånn fødsel kunne jeg også tenke meg... Gratulerer så mye...

Skrevet

Gratulerer med lille Vårin! Nydelig jentenavn =) skulle det vise seg å være en jente i magen min likevel, så er det et navn høyt oppe på ønskelisten min! =)

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta di:) en kort og intens fødsel må jeg si... Håper dere koser dere masse sammen i den fine barseltiden!

Skrevet

Gratulerer så mye med lille Vårin=oD

Skrevet

Sååå herlig!! Gratulerer masse, og lyke til!!

Skrevet

Sånn fødsel vil jeg også ha ;o) "plopp" høres ganske greit ut...hehe..

Igjen - grattis (",) Og takk for fødselshistorien.

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta deres! Vårin var et herlig navn, kos dere med jenta deres!

Skrevet

Gratulerer så masse med veloverstått fødsel og ei stor og fin jente.

Og takker for ei morsom og nøktern fødehistorie.

Lykke til videre!

Skrevet

Endelig kom prinsessa di Lompa :o) De beste ønsker til dere alle :o)

Skrevet

Så ålreit fødsel!!!!! Gratulerer masse.......misunner deg dog ikke turen til ullevåll- kan ikke se for meg at det er noe godt med humpete bil og mange cm åpning!!!

Blir så misunnelig og har bare lyst til å møte lille marikken jeg nå!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...