Gå til innhold

stemmer det at barn som ammer ikke blir syke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

min lille gutt på 7 uker er forkjølet og har fått efedrin av legen for å hjelpe mot hosten hans. Han begynner å bli bedre nå, men har vært sånn siden torsdag.

Idag prata jeg med svigers og hun mente at barn som fikk pupp ikke skulle bli syke. At kanskje det var allergi eller noe, hvertfall at jeg skulle passe på.. stemmer dette? fikk litt hetta her.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare tull, selvsagt kan de bli syke selv om de får pupp!

Skrevet

Selvfølgelig kan de bli syke likevel, men så vidt jeg vet beskytter det litt.

Skrevet

Tullball - men det sies titt og ofte at det er slik. Fullammet mini og han har vært masse forkjølet og hatt omgangssyken et par ganger i sitt sålangt 7mnd lange liv...

Skrevet

De kan bli syke, men er beskytte mot endel slik at de ike blir syke av alt, elerfår det "lettere" enn de som får bare mme. Jeg slutta å amme minsta da hun var 6 mnd ( hun nekta å ta puppen lengre), 2 uker etter ble hun sjuk og har vært av og på sjuk sia...lbitt bedre etter hun fikk ventoline og flutide heldigvis...

Skrevet

Bullshit. Selv puppefikserte Gro Nylander understreker at barn kan bli og blir syke selv om de får mm.

Skrevet

Joda det kan de! Men det er stor helsegevinst likevel.

Må bare fortelle at tuppa mi som snart er 2, aldri har hatt diare eller oppkastsyke! Hun puppes enda, og får dessuten biola naturell med finraspet eple hver dag. Og joda, vi utsettes nok for både bakterier og virus for vi er i åpen barnehage :)

Skrevet

Det stemmer vel ikke at barn ammer....=)

Skrevet

De blir nok syke de og.

Vi hadde en skikkelig influensakule her, jeg og hun på 7 ble skikkelig dårlige. Babyen hadde feber en dag og ble fort frisk.

Det satt ikke så hardt i hos henne.

Kanskje det var ammingen?

Skrevet

Barn under seks måneder blir sjelden veldig syke . Sånn generelt. Og du finner mme barn som har vært friske som fisker hele livet.

Skrevet

Min på 7 mnd har allerede rukket å ha 2 øre og halsbetennlse

Og nå er det visstnok en svak øre infeksjon...

Syns selv det er mye..

blir det mer av det så blir det vel grundigere undersøkelse...

Skrevet

Fullammet min datter, men likevel fikk hun lungebetennelse (!!) i en alder av 3 mnd.... Stakkars!! =`( På selveste nyttårsaften faktisk.... Og jeg som er så påpasselig med påkledning, innpakking i vogn og bilstol også.... Skjønner det ikke ennå!!

Så det tror jeg ikke en shit på, men tror nok mm er det BESTE for barnet.... =)

Skrevet

Nei, det stemmer ikke, særlig ikke hvis de har eldre søsken som går i barnehagen.

Men det er mulig det har en liten beskyttelse med MM.

Hvis du ikke ammer, skal du IKKE ha dårlig samvittighet for at gutten din er syk. Det er ikke din feil.

Skrevet

Har nesten ikke ammet gutten min,han har fått litt mm. han har enda ikke vært ordentlig syk. Han var også prematur. har godt immunforsvar. Han er forresten 4 år. Så det at gutten din er syk har ingenting med at han ikke får mm.

Skrevet

Finnes det barn som ammer?

Og siden noen har nevnt det lengre oppe her, uten respons vil jeg legge til;

Hvem ammer barnet?

Har barnet virkelig nok melk til det?

Hmmm... Mye man skal lure på.

For å svare på det du egentlig lurte på, ja, barn som dier kan bli syke.

Skrevet

Selvsagt kan barn som blir ammet bli syke. Vår gutt fikk falsk krupp da han var 5 mnder. Han har hatt noen falsk krupp anfall men er ellers veldig skjelden syk da annet enn de annfallene en skjelden gang. Han har hatt vannkopper en gang og omgangssyke en gang ellers er han frisk og rask. Bank i bordet.

Jeg fikk astma da jeg var lita, var mye syk med luftveisinfeksjoner, bronkitt, lungebetennelser osv før de fant ut at jeg hadde astma. Ble også ammet så vet ikke jeg. Ble syk jeg. Er vokst av meg astmaen da.

Skrevet

Jeg ammet i 11 mnder

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Ja det kan de.

MM kan beskytte mot endel infeksjoner fordi babyen får "vaksine" gjennom morsmelk, og dette kan ikke tilsettes morsmelkerstatningen. barn som får pupp er derfor litt bedre rustet mot sykdommer i spedbarnstiden enn de som får erstatning.

Allikevel kan de godt bli syke.

Min datter har aldri fått pupp og har ikke vært skikkelig syk. Hun er 5 mnd. fetteren hennes (1 mnd eldre) har blitt fullammet frem til nå og har vært syk flere ganger.

så det er ikke noen absolutt regel.

Skrevet

Bare TULL!! Mine barn er så og si oppvokst på MMEsjelden syk,min venninnes barn var puppebarn til de var 1,5 år.Ingen er så mye syk som de..

Skrevet

joda, jeg fullammer. Har mer enn nok melk.

Han har en halvsøster som har hatt halsbetennelse, og hun er hos oss 1 gang i uken og ennenhver helg. forrige uke når hun var her så ble han sikkert smittet tenker jeg...

Nå har nå jeg begynt å bli snørrete også.. burde jeg slutte å amme han da? eller har ikke det noe å si`?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...