Gjest Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Okei her er min historie: Jeg fikk mens fire dager før tiden forrige måned, noe som aldri har skjedd før(har ALLTID 28 dagers syklus) Og den var kjemperar også. Mye mer slimete enn vanlig og varte bare to dager så va det bomstopp! Har hatt litt forkskjellige symptomer helt fra 4 dager før IKM i forrige måned,altså har eg hatt symptomer i 4 uker nå. Eg har heller ikke merket noe til el denne mnd heller, selv om eg fikk ømme pupper noen dager når den skulle være....(pleier alltid ha bra med elslim men nada denne mnd) Har tatt 5 tester og bare negative...Men i går ettermiddag fikk eg en svaaaaaaaaaak strek på Clear Blue men tror kanskje den kom når det va gått to-tre minutter (skal jo leses innen to minutter).... tok en ny i dag tidlig og da kom en svakere strek men kan likevel se antydning til strek... Stakk derfor innom legekontoret i dag og skulle ta blodprøve,men det gjorde de visst ikke der sa hun. Hun på kontoret der virket ganske likegyldig da eg prøvde å forklare og sa at jaja når du ikke har gått over så er det sikkert ikke vits i men kan alltids ta en om du absolutt vil....Følte hun ikke brydde seg en plass....ikke noe koselig akkuratt... Men den testen ble negativ, men vet ikke om det er noe med at det ikke er morgenurin eller hva...har ikm på torsdag altså om to dager så vet ikke eg ka som skjer.... Huff ble jo en hel avhandling dette her hehe, men ble så frustrert hos legen og måtte tydeligvis bare få det ut hehe *sorry folkens*
isi* med liten januar spire!! Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Hvor lenge har dere vært prøvere??? Dette var helt rart å lese.... For akkurat det samme skjedde med meg forgje mnd... Helt rar mens. Slitmete og klumpete, og veldige smerter. Etter vanlig 28dagers syklus skulle jeghatt ikm i går. Bare negative tester!!! Har ikke vært til legen da. Har ikke merket noe el. slim denne pp jeg heller. Jeg har masse symptomer til at tr skal komme (pleier å få mirgene rett før, være trøtt og få små kviser) men ingen tr. Merkelige vi. Har du snakket med noen andre om det? Hva som kan gjøre det liksom??? Klem
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Dette va bare 2 pp, så går evt inn i 4 pp nå om mensen kommer skikkelig på torsdag...så har jo ikke prøvd lenge:) Nei har ikke snakket med noen om dette bare folk innpå her som sa eg bare burde gå til legen å få blodprøve for da ville den se om det va noe hcg i i det hele tatt...men som sagt så gjorde ikke sånn hod denne legen...for er jo de som produserer så lite hcg at det ikke slår ut før leeeeeeeenge og da ville jo en blodprøve vist om det va litt hcg men ikke nok til at det slo ut på test... Etter den "mensen" sist så har eg hatt noen symptomer som har vart hele tiden og noen som har forsvunnet litt eller som kommer og går... De jeg fortsatt har er skiftende mage(altså fra løs til hard avføring)småkvalm og får eg ikke måt NÅ så kaster eg opp, noe som også fører til mer matinntak(:S hehe), veldig trøtt og sliten i kroppen, mensmurringer og stikking ved navelen, fryser mye, særlig på ettermiddagen og kvelden, har også litt hetebyger, blir VELDIG lett forbanna å stresset (noe eg aldri blir), har også fått mange småkviser/uren hud(pleier bare få en kvise før mensen så er litt unormalt dette også hehe)Jah og så har eg mye luft i magen og ofte oppblåst på kvelden, natten og mårningen.... Men siden eg bare får neg tester lurer eg på om det rett og slett er psykiske tegn...men skjønner ikke helt det heller i og med at eg gjerne vil ha mensen og begynne på nytt igjen også liksom.... Grrr skal ikke være lett hehe
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 hmmm ser jo nå at på clearblue så skal man vente to minutt med å lese av resultatet og ikke seinere enn 10 minutt...mer enn ti minutt va det absolutt ikke da den svaaaaake streken kom.... kanskje den testen på legekontoret er mindre sensitiv enn clearblue sine?
♥Cherrypie♥ Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 åh skjønner frustrasjonen din altså!:-( du føler du er ca 7 uker på veg om forrige mens var festeblødning? å at kontordama ikke ville hjelpe deg fordi hun mente du ikke var nådd ikm enda?var d d du mente? ome en svak strek er en svak strek! du vet du hva,ta en digital test da får du svaret gravid ikke gravid! mye bedre enn svaaake streker:-) så slipper du å lure:-)
♥Cherrypie♥ Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 n oen legekontorer bruker tester med følsomhet 50, cb har 25 så cb er mere følsom ja:-)
isi* med liten januar spire!! Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 En strek er en strek! Det er jo en grunn for!!! Dumme legekontor dama. Skal liksom være der for deg! De er nok det enda det ikke alltid følels slik!!! xxx krysser fingrene for deg xxx
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Almost famous: Ja Utrolig irriterende dame altså! Eg tror kanskje eg kan være 7 uker på vei ja, men hun ville ikke tro meg...eg er GANSKE sikker på at det ikke va festeblødning eg hadde, den va sånn at eg måtte bruke tamponger i to dager og festeblødning er jo bare litt har eg forstått... Skal kjøpe digital test tenker eg, og kasnkje en vanlig cb bare for å se om det kommer en sterkere strek først hehe Isi:Ja vi satser på en strek er en strek:) Skal teste igjen på torsdag tenker eg, eller i morgen kveld om eg ikke klarer å vente( må kjøpe flere tester i morgen hehe) Hååååååper sånn de blir positive og at det er som Almost famous sier at de på legekontoret er 50 og cb bare 25 og cb mye mer sensitiv:D *krysser armer og bein, enn så lenge* heheh
Chezka Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 Jeg skjønner at du er litt frustrert, men.... Når du leser på BIM hvor mange som drar til legen for å ta en blod-HCG "for sikkerhets skyld" er det kanskje ikke så rart at legekontorene må prøve å være litt restriktive. De har som regel mer enn nok å gjøre med pasienter som er syke, og selv om det er frustrerende for deg å ikke vite, så gjør det jo ingenting fra eller til rent helsemessig om du venter en tid for så å teste på nytt hjemme. Fra tiden jeg jobbet på legekontor minnes jeg stadig jenter som kom inn og absolutt trodde de var gravide selv om hjemmetest var negativ eller viste påståtte svake streker. Vi brukte massevis av ressurser på "ingenting", og måtte til slutt ha rutiner der vi rett og slett avviste disse. Det var veldig sjelden at de virkelig var gravide, og uansett hadde det jo ingenting å si helsemessig. Vi måtte rett og slett prioritere å få behandlet de syke pasientene. Det du evt kan gjøre er jo å bestille en legetime hvis du mener at det er nødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå