Gå til innhold

Mannen med på svangerskapskontroller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er første gang jeg er gravid og kjenner ikke så mange andre som har vært i samme situasjon... Derfor lurer jeg (vi) på om det er vanlig at mannen er med på alle svangerskapskontroller? Han var selvfølgelig med på UL, men skal han være med på de andre kontrollene også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min var med på den første kontrollen, men han har ikke hatt mulighet til de to andre jeg har vært på. Neste er tre dager før ul, så jeg tror ikke han prioriterer den heller... Men ul'en skal han selvfølgelig være med på.

Tror ikke det er noe fasitsvar på dette. Gjør det som passer best for dere.

Skrevet

Det er vel opp til hver enkelt. Min mann vil gjerne være med på alle kontrollene, og det får han selvfølgelig lov til :o)

Skrevet

Han er med på alle UL, men på "vanlige" timer hos fastlege hvor jeg bare tar blodtrykk etc føler jeg at jeg ikke trenger så mye støtte..

Skrevet

Dette er vår første og sambo er så og si med til JM hver gang! En gang kom jeg uten sambo. og da ble JM litt overrasket :-) Men til legen går jeg alene..

Skrevet

Min har aldri vært med annet enn på ultralyd. Syns ikke det er nødvendig så lenge alt er normalt? Han spør jo hvordan det gikk hver gang jeg kommer hjem da.

Skrevet

Nå er dette vår andre, men jeg har aldri hatt behov for å ha han med og såvidt jeg veit har han aldri hatt noe behov for å bli med heller. Ul har han såklart vært med på, men det synes jeg blir noe annet. Ellers er jeg flink til å lese opp litt en gang iblant om hvor stor babyen er inni magen og andre viktige hendelser, ellers oppdateres han jo også såklart etter kontroller da: )

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Da skal jeg informere min mann og så får han selv avgjøre om han skal være med eller ikke.

Skrevet

Min mann har vært med på en tidlig UL og så skal han være med på den ordinære. Orker ikke å ha han med på mer. Skal til så mange kontroller og forskjellige leger underveis (komplisert sv.skap), så koordinere det med han blir håpløst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...