Ophelia & Jr. Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Jeg må snart ringe og bestille time for svangerskapskontroll i uke 24. Min lege skulle sende innkalling til ekstra kontroll uke 16 (pga IVF baby), men det glemte hun... Og siden jeg ikke følte behov, maste jeg ikke noe med det. Men det betyr at jeg ikke har fått satt opp noen ny time. Og nå har jeg begynt å lure på om jeg kanskje skal gå til jordmor. Eller...? Hva gjør dere? Alle kontroller hos fastlege? Jordmor? Eller annenhver?
*Super*Mamman* Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Jeg går til fastlegen min. Synes han er verdens beste... Men nå er det jo 3 gang jeg er gravid, og føler meg på en måte sikker på "alt".. Men syntes det var tryggest å gå til jordmore første gang..
AS og lillemor=) Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Hei Jeg har fått et oppsett til forslag om fordeling mellom jordmor og lege. Feks skal jeg til lege på kontrollen i uke 24/25. Jeg spurte JM om det var nødvendig dersom jeg føler meg i fin form i denne perioden, men hun anbefalte å gå likevel.. Nå er jeg resus minus, så siden jeg må ta resusprøver, så MÅ jeg på dette legebesøket=) greit å bli fulgt opp=) Har ikke du fått et slikt forslag til fordeling av kontrollene?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Jeg skal gå annenhver til lege og jordmor, var til lege ved 1 kontroll og hos jordmor i uke 16, skal da til legen i uke 24 til 3 kontroll. Synes det er greit å gjøre det sånn.
Supermamm Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Jeg synes det var veldig hyggelig å gå til jordmor første gangen, hun hadde god tid og jeg kunne snakke om ting jeg hadde på hjertet. Denne gangen lurer jeg på svært lite og har dessuten vært sykemeldt siden uke 7 så da går jeg kun til legen, så får jeg ordnet sykemeldingen med det samme.
elliepellie Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Jeg går annen hver gang til lege og jordmor. Jordmor har mye bedre tid enn legen min, så det er helt supert.
Cathrine 85ogEmil Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Eg går på kontroll hos legen min en gang i måneden...synes d e veldig greit..
shybert:) Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Jeg har i utgangspunktet gått annen hver gang til lege og jordmor. Men fast legen min har jeg liten tiltro til etter hun satt sammen hvilke vitaminer o.l. jeg trengte og ta. Noe som førte til at jeg ble kjempe dårlig og kunne mistet barnet. Men jordmor sa at om jeg ikke ville er det ingen grunn til å gå til legen. Man er gravid og i de fleste tilfeller ikke syk. Man kan gå så mange ganger en vil til lege, men det er begrenset med antall svangerskapskontroller hos jordmor. Derfor velger jeg å få flest mulig kontroller hos jordmor, og pga min merkelige fast lege. Ene kommentaren hennes på at jeg sa jeg var gravid var Åh trenger du sykemelding? Nei takk til fast legen min
Nattinatta Skrevet 12. februar 2008 #9 Skrevet 12. februar 2008 hei. Kommer kanskje med et dumt spm her, men pytt sann... Legen min anbefalte meg å gå annenhver gang til lege og jordmor. Var hos legen idag, emn glemte å ta dette opp. er det slik at en bestiller jordmor timer selv? eller blir en på en måte "henvist" til en jordmor? Har ikke vært hos jordmor ennå, men skal neste kontroll.. Derfor jeg lurer litt...
Michka Skrevet 12. februar 2008 #10 Skrevet 12. februar 2008 Du bare ringer og bestiller time selv, er som regel jordmor på helsestasjonen i kommunen din :-)
Nattinatta Skrevet 12. februar 2008 #11 Skrevet 12. februar 2008 Ok, takk for svar! Da gjør jeg det etterhvert!
Ophelia & Jr. Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 12. februar 2008 Takk for svar, alle sammen. Så mye klokere ble jeg ikke, men jeg skjønner iallefall at det ikke finnes noen fasit på dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå