Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Har lest flere steder i ernæringsråd for ammede at man bør ha et daglig inntak på 1,2 l melk... jeg må innrømme at jeg ikke er i nærheten en gang. Fler?
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Drikker aldri melk i det hele tatt jeg, men bruker jo litt melk i matlagingen og spiser hvitost da.
mammasgo`jente Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Jeg drikker ikke melk... ups! Har ikke hørt dette rådet. Det var da voldsomt til melk da må jeg si. Tror ikke jeg hadde hatt sjanse til å få i meg så mye melk om jeg hadde likt melk. Men jeg spiser en del ost og et par yoghurter for dagen så det får holde!
Yrha Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Det var helt sinnsykt mye melk!! Vi er jo en melkedrikkende nasjon, i f.eks England drikker voksne så og si aldri et helt glass melk (ihvertfall ikke hver dag!). Og jeg kan ikke se for meg at ammende mødre i England plutselig begynner å drikke over en liter melk når de får baby. Ikke jeg heller, for den saks skyld!! Drikker kanskje 3 dl pr dag, og spiser hvitost hver dag.
mams-til-tre Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Det har jeg aldri hørt før... Jeg drikker kanskje en halv liter til dagen. Orker ikke mer enn det,
*novemberbebbis* Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Oj, det var mye! Liker ikke melk jeg, bare med sjokoladepulver oppi;) Men det blir ikke det ofte heller gitt..Kanksje 3 glass i mnd - huff jeg bør skjærpe meg! Samboeren min derimot, han drikker så mye melk at han kunne sikkert amma alle barn i hele Oslo han da.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Det var 'bra' da... bare las det - og ser at jeg ikke er i nærheten i alle fall. Vil jo ikke at vesla skal mangle noe;)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 hvor har du sett den anbefalingen.. høres jo sinnsykt ut.. drikker ikke så mye i uka engang.. men spiser mye ost og melkeprodukter..
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #9 Skrevet 12. februar 2008 Så mye? Usj, hadde jeg aldri klart. Drikker kun sjokolade/jordbærmelk kanskje tre ganger i året, kakao et par ganger i måneden også hvitost i ny og ne. Men får i meg en del biola og youghurt, så behovet blit vel dekka allikevel
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #10 Skrevet 12. februar 2008 Anbefalt inntak av kalsium i ammeperioden (1200 mg per dag) kan vanskelig dekkes uten melk og melkeprodukter som ost og yoghurt. Du dekker det daglige kalsiumbehovet ditt ved å innta 12 dl melk (inkludert melk i matlaging), eventuelt 6 dl melk og seks skiver gul ost. Bruk gjerne yoghurt og syrnede melkeprodukter. Disse inneholder bakterier som er gunstige for tarmfloraen. Hvis du ikke bruker melkeprodukter, kan kalsiumtilskudd anbefales. http://www.babyverden.no/templates/Article____4397.aspx
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #11 Skrevet 12. februar 2008 Drikker ikke melk i det hele tatt.
fox`y Skrevet 12. februar 2008 #12 Skrevet 12. februar 2008 drikker ikke melk jeg,får ondt i magen da.
@nemone Skrevet 12. februar 2008 #13 Skrevet 12. februar 2008 Jeg drikker ikke melk i det hele tatt (får vondt i magen som en over her også), men spiser masse ost, yoghurt, rømme osv. Så jeg får nok i meg dosa mi og vel så det tenker jeg.
Amanda- Skrevet 12. februar 2008 #14 Skrevet 12. februar 2008 jeg drikker sikkert 2 liter for dagen.. men det er fordi jeg er veldig glad i melk... ikke fordi det er anbefalt.. for helt ærlig det har jeg ikke hørt før...
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #15 Skrevet 12. februar 2008 NEI!!! hjelpe meg- da hadde jeg trillet rundt omkring, hvis jeg skulle ta inn så masse kalorier ekstra per dag(uansett om det er skummet) da tar jeg heller kalktabletter med d vitamin For det er KJEMPEVIKTIG å få i oss kalsium for å forebygge beinskjørhet!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #16 Skrevet 12. februar 2008 Kunne drukket 10 liter melk om dagen, for jeg elsker melk, men må begrense meg. Er, som noen sa, ekstra kalorier i melk. Men drikker et glass eller to om dagen, yoghurt og en skive med hvitost, omtrent samme gjelder for ungene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå