madammen med tulla og fødeklar Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 jeg prøver å få prinsessen til dagmamma 2-3 dager uken. hun er 9 mnd når dette skjer. jeg er nødt tilbake på skolen for å bli ferdig. men har fått noen tilbud på nesten 3000 i mnd for halv uke, syntes det var veldig mye! noen som vet hvor mye man kan få i støtte ti lbarnepass? og er det andre som har halv dag hos dagmamma? hvor mye betaler dere? Håper noen tar seg tid til å svare
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 du kan søke på nav om å få støtte til barnepass....eller så er det jo kontantstøtte fra 1år..... hvordan prisene rundtomkring er aner jeg ikke desverre....
madammen med tulla og fødeklar Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2008 oki takk skal du ha
yinyang Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Du har to alternativ: 1. Du får kontantstøtten på ca 3000 og småbarnstillegg på ca 600, og bruker pengene på "svart" dagmamma - altså en som ikke er registrert. 2. Eller du får redussert kontantstøtte siden du kun har halvplass hos dagmamma, og så får du dekt 64% av dagmamma kostnadene i støtte siden du er aleneforsørger. Dette kun hvis dagmamman er registrert og skatter.. Hva som kommer best ut økonomisk må du selv regne på. Det viktigste er vel at barnet er trygt hos en god dagmamma - uansett svart eller hvit.. Jeg synes 3000 var mye for halvpalss. Har hørt flere ta 200 kr dagen, når ungene ikke går hver dag. Det er for full dag da.. Vet ikke når det er halve dager.. Kan jo ikke ta halve prisen, for dagmamman må jo likevel jobbe hver dag da!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Du får FULL kontantstøtte (3300) om du har dagmamma, selvom dagmamma er hvit. DEt er bare når barnet går i barnehage med statsstøtte at du mister kontantstøtten. Hvis barnet går hos registrert dagmamma får du i tillegg dekket 64% (av 3000 får du da dekket 2112 kr) av utgiftene av NAV. Det vil altså lønne seg økonomisk å velge dagmamma , hvit.
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Har hørt at dagmamma ikke trenger å være hvit, men at hun må skrive under på papirer hos nav, og det er det kanskje ikke så mange svarte som tør.. ?!
madammen med tulla og fødeklar Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. februar 2008 hm.. oki.. hun er bare 89 nd så får ikke kontantstøtte. mn 64% av dagmamma utgiftene er jo ganske bra støtte det! men syntes likevell 300 var mye for halv plass. og til en av dere som skrev her oppe, så skal hun ikke gå halv dager men 2 dager og 3 dager uken, så de blir det jo litt annerledes, vertfall om dte er et annet barn som fyller opp de resterene dagene! Men tusen takk for alle svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå