Gå til innhold

hode verk,noen hjelpe????

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos legevakten igår pga hode verk,vondt i nakken,kvalm å til tider svikter synet.målte blodtrykket å sjekket urinen,blod trykket var fint men det var noen som slo ut på urinen som ikkje skulle gjøre det.legen sa at om hode ikkje blei bedre skulle eg kontakte fast legen min idag,noe eg prøvde å gjøre men fikk bare i beskjed om å ringe igjen i morgen å bestille time.men nå som hode ikkje er bedre,hva burde eg gjøre?e i uke 33 i morgen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde det samme for noen uker siden.

Tilbragte maaaange timer på akutten etter å ha være på legevakten.

Nevrologen kom fram til at det var migrene og at det ikke var noe å gjøre med det så lenge man er gravid....

Men skal tilbake til nevrologen om 3 uker,så da får vi se.

Fastlegen kan ta seg,vet ikke hva han snakker om.

Plages du mye med hodepine?

Såfall ville jeg nevnt for legen din at du vil ha en henvisning så du får undersøkt det skikkelig.

Skrevet

veldi masse hode verk ja,hatt det nå i ei uke i strekk,verke sykt masse i tinningene..sånn at det er vondt å bruke hode....

Skrevet

Tips til å få deg til å føle deg litt bedre akkurat nå:

Slapp av og drikk mye vann.

Få løst opp musklene i nakken din. Det kan hjelpe litt på hodeverken. Legg deg i badekaret med varmt vann eller bruk dusj med litt trykk og varmt vann. Og få noen til å massere deg. Har vært veldig plaget den siste uken med hodeverk, men etter at jeg har fått samboer til å massere meg hver kveld, er jeg mye bedre.

Men du bør absolutt gå til legen om det ikke blir bedre, kan jo være begynnende svangerskapsforgiftning eller noe. Ikke for å skremme deg, men lurt å få sjekket det. Men du har ikke høyt blodtrykk da, det er et vanlig tegn på svangerskapsforgiftning, så det er i hvert fall bra.

Skrevet

Sitter her med hodeverk og ont i halsen selv. I mitt tilfelle er det nok pga virusinfeksjon/forkjølelse. Slapper av, og så hjelper det litt med paracet. Bruker å ta 2 stk 500 mg om gangen. Paracet er regnet som trygt å bruke i svangerskapet. (Paracetamol, Pamol, Panodil, Pinex).

Liker ikke at du sier at synet svikter. Dette er det mest alarmerende av symtomene dine, synes jeg.( Et annet viktig poeng er også om du har hatt lignende hodepine tidligere, som du har nå?

Hvis hodepinen kom helt plutselig (som lyn fra klar himmel/som et pistolskudd) og er mye sterkere enn du noen gang har opplevd før, så er det noe legen må ta alvorlig. Noe som absolutt er øyeblikkelig-hjelp.)

De fleste tilfellene av hodepine er dog ufarlig, men ubehagelig...

God bedring!

Skrevet

ja har hatt den hode verken tidligere om men da brydde ikkje legen seg.men den har bare blitt verre denne gangen.paracet hjelper ikkje noenting

Skrevet

Ok,en uke er jo egentlig ikke så mye.

Jeg har alltid slitt med hodepine,nå har jeg hatt det 17 uker i strekk.

Man blir litt sånn små-gal innimellom ja!!

Men ville sjekket der nærmere om det ikke gir seg,er utrolig slitsomt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...