Gå til innhold

Når fortelle til datteren min?


trollmor85

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å vente lengst mulig med å fortelle det, men vet ikke hvor lenge jeg klarer. Har bestemt meg for å vente hvertfall til jeg er 12 uker på vei, men bør jeg vente til etter UL?

 

Når er det vanlig å fortelle til barn at de skal bli søsken? Datteren min er 5 år, og har snakket om å bli storesøster i flere år, så skal bli så gøy å fortelle det til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

d må du nesten føle på selv,,hva som du synes er best ..er vel ingen fasit svar på akkuratt d der..vi fortallte d til våre i uke 9..litt tidligere enn jeg hadde tenkt men sånn ble d bare..å nå er jeg 11+2å ungene har liksom roet seg med d å gå r ikke å snakker om d hele tiden ,de har en go evne til å glemme litt ,heldigvis eller så blir d lang ventetid for de..d jeg syntes var viiktigst var at ungene fikk vite d før de fikk vite d av andre,noe som fort kunne skje siden noen av de jeg hadde sagt d til ikke kunne holde på taushetsplikten sin..så da var d bedre at vi fortalte d før de fikk vite d i barneh og skole..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min er også 5 år gammel og har lenge snakket om å få en lillebror eller lillesøster.. Det var vanskelig å holde det skult for henne, da vi er alene, bare hun og meg.. Jeg har kastet opp hver morgen i noen uker nå og vært generelt dårlig.. Pluss at alle jeg er med snakker om det siden de også er gravide.. hehe...

Så tulla mi fikk vite det da jeg var i uke 7.. Litt vel tidlig, men måtte forklare hvorfor jeg var så dårlig.. Hun ble jo redd stakkars..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...