Gå til innhold

Er det noen middager dere synes er "rare"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her hos meg f.eks kunne vil aldri hatt kjøttpudding eller blodpudding til middag. Ikke fordi vi nødvendigvis ikke liker det, men høres bare rart ut. Kjøttpudding og poteter liksom? Sikkert godt, men får det ikke helt til å stemme.... =)

Andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøttpudding er supergodt:)

Sambo spiser blodpudding ,ed sirup og vaniljesaus på.. DET er rart det..

Og så sljønner jeg ikke det der med den potet-mel.-bolle greia.. Raspaball heter det vel..

Skrevet

mmmm stekt kjøttpudding og potetmos.

Fiskekaker i saus synes jeg er rart.

Skrevet

Hadde en venninne som elsket fiskekaker i brun saus med makaroni og ketchup, det synes jeg alltid var så rart, men godt da, spiste det selv flere ganger, men hadde ikke kommet på den kombinasjonen selv ;-)

Skrevet

Komler. Har smakt det en gang da jeg var på vestlandet og trodde det var verdens syvende underverk jeg skulle smake, he he... men det var jo bare noen klomper av litt fast deig som smakte salt:-/ Gikk ned med mye sirup.

Kommer fra nordland og der spiser vi ikke dette så det var nok derfor.

Ellers er det smalahovud, blodpannekaker, blodpudding, kabaret, pizza med ansjos..og sikkert mer jeg ikke kommer på i farta.

Skrevet

Blodpannekaker?!??!!?! *ellers takk, jeg er mett*

Skrevet

nøttepudding

medisterfarse med kål(medisterfarse som er lagt oppå kål og stekt i ovnen,ser ut som ku bærsj.)

Skrevet

helt klart klubb og duppe,nå som jeg vet hva det er.hehe.aldri noe med blod i,ellers så er jeg ikke så glad i hvitsaus.

Skrevet

Å, men kjøttpudding og blodpudding er jo så godt!

Kjøttpudding med poteter, grønnsaker og rosépepper-saus!

Og blodpuddingen skal serveres med smør og sukker på, og med poteter og kålrotstappe til.

Skjønner meg ikke på de som spiser "hoder" til middag. Smalahovud og torskehoder f.eks. Ellers så klarer jeg ikke torskerogn, men det er mest pga konsistensen.

Skrevet

Joikaboller??

*hehe, måtte bare, men jeg mener det faktisk og....*

Skrevet

Det at enkelte spiser pannekake til middag, mens andre tar det til dessert med is til.....

Skrevet

Jepp! Det var en hit da jeg bodde hjemme. Min stakkars bror som er 10 år yngre enn meg stappet i seg mengder...stakkar han var jo for liten for å forstå hvor overforbijæv... det var, he he..stakkars gutt;-)

Skrevet

Jeg kryddrer koteletter med kanel! Kjempegodt, men gubben tør ikke smake engang hehe

Skrevet

Vi gjør begge deler, hehe... Har enmiddag hvor vi bruker pannekaker, men da lager jeg dem uten sukker og med litt grovt mel og så fyller jeg dem og gratinerer og spiser med salat til, ellers så steker jeg vanlig pannekaker med sukker i og serverer med syltetøy, sukker el.

Skrevet

Stekt fiskepudding og spaghetti med ketsjup på. Sambo var vant med det fra han var liten. Hadde ikke prøvd det før, men var faktisk helt ok!

Skrevet

Men det er jo godt Alva :o) Har det en gang i blandt vi!

Komler (raspeballer) er også godt som noen nevnte her.

Kommer egentlig ikke på noen rare middager, men svigermor har en tendens til å lage ALT om til kjøtt, saus, potet, gulrot og brokkoli hun bare varierer ulike kjøttyper (storfe, høns,kylling, svin osv..) det synes jeg er litt rart å ha "det samme" til middag hver dag

Skrevet

hehe fiskepudding og spaghettiM/ketchup eller tomatpurre er jeg oxo vant til fra jeg var liten. sambo syns d smakte æsj hehe.

Skrevet

Jeg syns fiskepudding/fiskekaker med BRUN saus var kjempe rart!! Fikk det servert første gang hos min x-svigermor.. Jeg tenker kjøttkaker når jeg ser brun saus, så jeg fikk meg en liten overraskelse der gitt! Hehe...

Det smakte helt ok da, men ville nok ikke valgt det selv hjemme til middag.... :)

Skrevet

Pizza med fisk på faller ikke i min natur å spise...

Sambo syns kjøttpølser i brun saus med kålrotstappe til er helt feil, men jeg liker det!

Svigermor serverer loff med karbonade og stekt løk til til middag, det blir helt feil for meg. Trenger potet, pasta eller ris til en middag jeg. Og helst grønnsaker!

Og så serverer hun noe som hun kaller for fylt brød; en loff oppskåret i skiver med egg, skinke krydder og ost mellom skivene + ost på toppen.

Jeg kaller det frokost, de kaller det middag=p

Skrevet

Mine svigerforeldre spiser makaroni med epplesyltetøy. Det synes jeg er sært.

Skrevet

hit jeg har flytta er det en gammel skikk og å ha rømmegrøt med ørret til... noen blanda til og med fisken inn i grøten....

Skrevet

Mannen min påsto at brødskive med omelett og spagetti oppå var middag en gang! Da satte jeg ned foten. Ble til at han spiste dritten under ett, mens jeg spiste omelett for seg og spagetti for seg. Svigermor syntes selvfølgelig at mannen min hadde laget flott middag... lurer på hvor han har denne retten fra? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...