Gå til innhold

Hvordan feiret dere barnedåpen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber med et lite prosjekt hvor jeg prøver å finne ut fordeler og ulemper ved å ha festen hjemme eller ute på et sted, osv.

Hva er din erfaring - og hva var bra eller ikke bra med deres dåpsfeiring?

Noen med navnefest uten kirkelig dåp? Hva gjorde dere?

Takker for mange svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde kirekedåp med samling hjemme etterpå, ca 25 stk. Det gikk fint, men vi har ganske god plass nå. Har tidligere hatt dåpsfeiring hjemme i en trang leilighet, det gikk så vidt å få plass til alle, og det ble også koselig! Blir litt mer personlig hjemme synes jeg, også er det jo billigere enn å leie!

Skrevet

Vi hadde kirkelig dåp og så leide vi ett lokal. Hadde det sammen med min søster (kun 1 mnd mellom barna våre). Vi var 30 stk, så vi synes det var best å leie ett lokal. Laget koldtbord selv og alle kakene. Billig bordpynt hadde vi, men jammen ble det fint.

Skrevet

Vi skal ha navnfest med sermoni arrangert av Human Etisk Forbund på Rådhuset i Oslo. Etterpå blir det enkel servering av tapas, kaffe og kaker på et hyggelig bydelshus.

Skrevet

Vi hadde bare familie og var ca 15 stk. Kirkelig daap og saa mat hjemme hos oss, en slags staaende buffet. Hadde kjopt inn mat, ble noen tusenlapper men verdt det for oss aa ikke maatte stresse. Var nok av annet aa tenke paa i den perioden..

Kjopte inn kake ogsaa. Hadde en kjempefin dag!

Skrevet

Takk for svar! Lurer på hva dere med hjemmedåp betalte totalt for pynt, mat, kake osv. Anyone?

Skrevet

Med eldstemann hadde vi kirkedåp, og feiring hjemme etterpå m rømmegrøt og spekemat. Kaker tilslutt. Veldig koselig og intimt å ha det hjemme, men mye jobb også.Vi hadde en leilighet hvor vi måtte ommøblere for å få plass, så når kvelden kom og vi var slitne, var vi nødt til å sette alt på igjen. Så det gjør vi ikke igjen. Har liten leilighet

nå også, men kunne kanskje fått plass hjemme. Vi blir 15stk, og har

denne gangen valgt å leie lokale. Det blir 800kr inkl.vask, dette synes jeg er rimelig. Det eneste vi gjør selv er å dekke bord og sørge for maten og kakene.

Skrevet

Vi feiret Anna med Navnefest i regi av Human-etisk Forbund. Festen hadde vi hjemme hos mormor med 16 voksne og 4 barn, fordi det er liten plass her hos oss. Jeg laget snitter selv, og familie og venner bakte kaker. Maten kostet meg ca 1000kr. Mormor bestilte og betalte masipankake som kostet ca 700kr + kjoepte blomster. Selve sermonien kostet 1500,- kr.

Skrevet

Vi hadde kirkelig dåp og servering hjemme hos mine foreldre etterpå. Bor selv i en leilighet og ville blitt litt dårlig plass.

Vi bestilte koldtbord til 14 personer og prisen ble ca2350.-. Kakene bakte vi selv, fikk en fra gudmora og en fra en annen venninne (som jeg hadde bakt kake til konfirmasjon).

Alt i alt ble det ikke så dyrt. Duker hadde mamma som vi brukte (hvite hardangersøm duker), en venninne av mamma laget to oppsatser (her brukte jeg blomsterkrukke skoene som jeg fikk da han ble født) og stearinlysene vi brukte ble vel rundt ca 300 kr. Fant så søte lys, et som var formet som en barnevogn, telys som stod baby på og med rangler, babysko o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...