Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Hva er best med vondt bekken synes du? Var hos fysioterapaut i går og hun ville ha meg til å bruke "fantasien" rundt tyngdekraften. (på siden med hodet i oppoverbakke mens noen holder mitt øverste ben, eller på alle 4...med rompa i været (...eller skal vi se med hemoridene på utstilling...) Noen synspunkter? (Jeg har født før, men da på rygg med bena i bøylene). Tror mye nytt har skjedd siden sist...
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Jeg har store bekkenproblemer og fått skikkelig vondt i ryggen. Og har bestemt meg for å prøve prekestol, være bøyd over og ha rumpa mot alle:) heheh.. Men dette er bare i hue mitt foreløpig da Skal i alle fall prøve dette
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Jeg har også bekkeløsning, og vondt i mange liggestillinger. Tenker på å forsøke å ligge på magen over en stor pute/saccosekk, liksom stående på alle fire. Kan evt henge over saccosekken oppe i senga. Har igrunn tro på å være en del stående mer eller mindre oppreist, for å få rørt på bekkenet. Samtidig blir det sikkert slitsomt i lengden. Flere som har ideer? Jeg er også interessert i innspill.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Forrige gang fødte jeg liggende på siden med ene benet hvilende i en sånn bein støtte...... Opplevde det som mindre slitsomt da jeg slapp og trekke meg opp hele tiden. Kunne istede "krølle" meg sammen , og følte seg at jeg hadde bedre kontroll.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Forrige gang vekslet jeg litt mellom prekestol og på magen over saccosekk i senga. Prekestol (stående) gjorde at veene kom så hyppig at jeg ikke holdt ut så lenge, likte bedre saccosekk i senga. Når utdrivningsfasen kom så delvis satt/lå jeg på ryggen, men da hadde jeg fått epidural (Guds gave til kvinnen).
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Jeg begynte i den "vanlige" stillingen i seng, men dette var rett og slett vondy for bekkenet og ryggen min. De ville ha meg opp på fødekrakk, og da ble alt helt annerledes, det går jo selvsagt fortere og man risikerer å revne litt mer når tyngdekraften hjelper til. Men det beste for bekkenet er nok å føde i en mer el mindre stående eller sittende stilling.
Ella_A♡-Fødeklar- Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Har tenkt en del på dette selv..har så problemer med rygg og bekken, sliter bare med å klare å ligge på ryggen på kontrollene. Lene seg iver en saccosekk eller lignende kunne jeg godt tenke meg..men vil nødig stå med rumpa i været da.. men det er vel kanksje slik man tenker nå og ikke når man først er der og er midt oppi det:) Aller helst vile jeg vært i vann!
mor.monsen Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Jeg har spurt om å få ha på meg en lang skjorte eller et skjørt som dekker rumpa om jeg skal stå sånn. Å det er ingen problem! Så pak med det et vidt skjørt så er du safe!
Ella_A♡-Fødeklar- Skrevet 12. februar 2008 #9 Skrevet 12. februar 2008 ja det var lurt! Skal jeg jammen gjøre..lang topp el noe sånt..
Trultemora er presseklar!! Skrevet 12. februar 2008 #10 Skrevet 12. februar 2008 Jeg har blitt anbefalt det å føde i sidelangs stilling ettersom jeg har bekkenløsning!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #11 Skrevet 12. februar 2008 De skjortene dem har på fødeavd er så lange at de dekker rompa. De fleste førstegangs tenker mye på det å være naken og skal ligge der å skreve, men dette tenker man absolutt ikke på når man ligger der. Jeg tenkte også på dette første gang, men rett før pressriene var jeg så sliten, trøtt, varm og svett så jeg kastet alt, tenkte absolutt ikke på det å være naken i det hele tatt. Dem som jobber der ser jo slik daglig, og bryr seg ikke. Jobber selv i helsevesenet, sykehjem og hjemmesykepleie, og jeg tenker da ikke når jeg vasker og steller de eldre, slik blir det jo for JM også
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 12. februar 2008 #12 Skrevet 12. februar 2008 Er førstegangs, så vet ikke hva som fungerer best, men siden jeg har skikkelig vond bekkenløsning tenkte jeg på den der du ligger på siden med ene beinet opp, eller å lene seg over saccosekk i senga.. På den måten vil bekkenet få plass til å utvide seg alle veier, pluss at man får hjelp av tyngdekraften for å få ut ungen.. Er ikke så praktisk for jordmora når hun skal støtte hodet, men hun får bare gjøre som best hun kan =O) Så får vi se hva som faktisk blir tilfellet når man kommer dit..
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #13 Skrevet 12. februar 2008 Man trenger jo ikke stå med rompa i været for at tyngdekraften skal hjelpe til. Fødekrakk, stående sitte på huk, er noen stillinger hvor rompa blir litt "gjemt"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå