semma Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Drikker lite vann (kanskje ett glass om dagen. Pluss ett galss saft/brus og et par glass melk/juice. Har nå i uke 37 begynt å få migrene-vondt på den ene siden av hodet. Legen målte litt lave jernverdier, men ikke så ille at jeg må ta tilskudd. Noen som vet om hodevondet kan skyldes for lavt væskeinntak...?
Han79 Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Ja, det kan det. Du skal drikke ca 1,5 liter om dagen. Drikker du mye kaffe/te skal du kompansere med å drikke tilsvarende mengde vann i tillegg, fordi kaffe/te virker vanndrivende.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Ja! Du er nødt til å drikke mere!! Hvis jeg får hodepine, så er det fordi jeg ofte har drukket altfor lite iløpet av dagen! Drikk masse vann hver dag, så blir det bedre!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 hvis ett glass er på 1,5 dl da, så drikker du ikke mer enn 6 dl om dagen, ikke rart du har vondt i hodet. Du burde minst dikke det dobbelte. Hodepine og stram lukt av urin er de første tegnene på dehydrering, og etterhvert kan symptomene bli hallusinasjoner. ( med mindre væskeinntak enn deg ) Husk at kroppen skal produsere nok væske til babyen din, fostervann og dekke ditt væskebehov. DRIKK da jente
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Virker som om du egentlig har skjønt at du må drikke mer selv. Her går det i 2-3 liter vann om dagen + et par baljer med te + 1,5 liter brus eller noe sånt........ Jeg får ihvertfall vondt i hodet om jeg ikke drikker nok! (migrenen har tatt ferie under sv.sk., men mengde drikke gjør forskjellen på antall anfall i løpet av en mnd. i tillegg til regelmessig livsførlsel)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Som regel har vel svangerskapsmigrene/hodepine sammenheng med hormoner, men om du drikker for lite, vil det nok også kunne slå ut. Jeg har også litt lave jernverdier, men tar litt Floradix hver dag og det hjelper som bare det. Viktig å få i seg de næringsstoffene man trenger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå