olebrum78 Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Barna liker fisk her, men ikke jeg og gubben. Så nå bare må vi ha fisk oftere... Men da bare må vi ha goooode oppskrifter... Kan dere hjelpe meg?
mams-til-tre Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Kjøp laksestykker (gjerne frosne ) Legg disse i en ildfastform, og så heller du laksesaus (pose) som er blandet med rømme. Stek det i ovnen. server poteter og akurksalat ved siden. En nydelig rett som alle her liker!
Pixie Power Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Torskefilet legges oppå tint spinat i ildfast form, salt og pepper, hell over "Kantarell og sjampinjongsaus" og dryss revet ost over. Settes i ovnen i ca 15 -20 min, hvis jeg ikke husker feil. Bland gjerne litt revet muskatnøtt, salt og pepper i spinaten når vannet er avrent.
mammmamia ** Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Bruker mye laks og ørret her vi, gjerne disse oppskriftene: Laks med grønn potetmos Stek laksen (eller kok den, ovnsbak den osv om du vil) med litt salt både på skinnsiden og kjøttet. Kok opp poteter i små biter (så går det fortere) og kok opp spinatsuppe fra Toro med halvparten av fuktigheten. Mos de kokte potetene, men ikke helt, la det være ganske klumpete, og hell den tykke spinatsuppen over. Dette blir en salt og kjempegod potetmos. Serveres til laksen, gjerne med salat eller ekstra grønnsaker Laks med kremet purresaus Stek laksen (eller kok den, ovnsbak den osv om du vil) med litt salt både på skinnsiden og kjøttet. Kok opp poteter eller ris, hva du ønsker. Ha to bokser Creme Fraiche (e.l.) i en gryte og varm opp. Hakk opp 1/2 - 1 purre (avh. av størrelsen) og ha oppi. Smak til med salt og pepper - namm!
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Noe jeg lager til barn, som hos dere kan brukes på de voksne, er hjemmelaga "fiskefingre":) Skjær hvit fiksefilet t.d sei i strimler og tørk dem litt med et kjøkkenpapir. Dypp dem først i mel med litt salt/pepper i, så i et egg, og til slutt i en blanding av semulegryn, strøkavring, salt og krydder (paprika og løkpulver eller karri,og kummin eller det dere liker). Stek dem i olje og legg dem på et kjøkkenpapir. Serverer det med rotmos, grønne selskaperter fra frysen og matyoghurt tilsatt sitron, salt og pepper.
~Roskva~ Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Skjær opp purreløk i ca 1 cm tykke skiver, og gulrøtter i tynne skiver. Legg grønnsakene nederst i stekepanna, og stykker med torskefilét over. Ha på salt og pepper. Hell over litt hvitvin, og noen klepper smør. Legg lokk over hele greia, og surr på lav varme mens potetene koker. Nydelig, og lettvint. Hvios dere ikke liker hvitvin i maten, bruk litt vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå