Gå til innhold

Ekte river VS etterrier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan forklare meg hvordan dette kjennes ut i forhold til hverandre. Har hatt mitt andre keisersnitt (ikke selvvalgt noen av de) og føler meg snytt for opplevelsen av rier og å føde et barn vaginalt, men jeg tror jeg skal nøye meg med de to jeg har nå. Forskjellen denne gangen var at jeg fikk noen voldsomme etterrier etter keisersnittet. Føles disse om vanlige rier og hvordan er de i styrke i forhold til under fødsel. Jeg "fødte" også en diger blodkoagle natten etter snittet, det var sånn at jeg følte jeg måtte presse, men vegret meg fordi det gjorde vondt, og plutselig skled den ut. Skjønner jo at denne klumpen ikke er like vond å "føde" som et helt barn, men tror jeg skjønner litt hvordan pressetrang føles i alle fall...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etterrier skal visstnok bli vondere for hvert barn man føder.

Jeg opplevde etterriene som mye vondere enn vanlige rier. Under vanlige rier jobber du med kroppen mot et mål, du er spent og ivrig på å få dette unnagjort.

Når det gjelder etterriene opplevde jeg dem bare som vonde og meningsløse. (selv om de jo har en funkjsjon i forhold til at livmoren skal trekke seg sammen) I tillegg er det sånn at de øker på når babyen ammes. Jeg hadde skikkelig vondt de første dagene under amming, og det skulle jo egentlig bare være hyggelig... Med nr 2 fikk jeg noen piller på sykehuset, som hjalp litt

Skrevet

Hos meg var etteriene ca. 1/25 del så vonde som de ekte riene. Og det at du persset ut en blodklump var nok mye mindre enn å presse ut morkaken på 600 g og det syns ikke jeg var noe i forhold til det å presse ut en unge. Kan ikke sammenlignes en gang.

Skrevet

I og med at HI ikke har født den normale veien, kan det jo fort gjøre veldig vondt å få ut store blodklumper når ikke mormunnen har åpnet seg... Umulig å sammenlikne smerte på den måten.

Skrevet

Det var hun som ville sammenligne, så jeg har bare skrevet ut fra mine erfaringer. Smerte oppleves uansett forskjellig fra person til person.

Skrevet

Jeg hadde veldig vonde rier og fikk heldigvis epidural med nr 1, men jeg merket aldri etterriene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...