Sara Rompompei Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Svinsa innom skobutikken i dag for å titte om de hadde noen fine sko til junior, så han har noe å trippe ute med til våren. Og hva ser jeg... En hel vegg full WOW.... Hmmm rosa, rosa med strass, hvite med blomster, hvite med strass, røde med strass, beige med blomster..... 9 forskjellige jentesko var det. Og nå lurer du sikkert på hvor mange sko til gutt...... Ett, ett eneste slag var beregnet på gutta! Noen skikkelig lekre marineblå med snøring, sånn av den gamle gode typen. Helt uten noen forstyrrende elementer (les pynt). Juhuuu. Vet jo at det er opplest og vedtatt for maaaange år siden. Guttebaby-mammaer gidder da slettes ikke kjøpe noe fint til babyen sin. Æsj, det er jo bare en gutt. Han kan vi finne noe gammalt træl til. Mens jente-mammaer derimot. De vil pynte babyen sin de. De kjøper sikkert 14 par sko! Hahahahaha. En ting er sikkert. Guttemammaer har bedre råd enn jentemammaer! ;o)
Lupinia Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Og en annen ting som er opplest og vedtatt: alle jenter liker rosa og strass! Eldstesnuppa her har aldri vært glad i pynt på klær eller sko. Blinkestener eller rosa har vært helt uaktuelt, og da er det lett å få tak i sko til ei lita jente da! Hmm.. har dere ett par blå sandaler, ja, da tar vi vel de da! Mellomste jenta på seks er helt motsatt. Det finnes ikke klær eller sko med for mye pynt og blinkestener, og rosa er toppen. Du kan få låne henne litt! Minstesnupp får vel få seg et par blå snøresko han da. Så får jeg bruke pengene mine på joggesko til eldstejenta og ørten par dillete jentesko til mellomste!
frøydis m/ 4 Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Det er jo igrunnen det samme med klær også syns jeg. Mye mer å velge i i babytøyet hvis det skal være rosa enn hvis det skal være blått. Jeg var og prøvde å finne noe julefint til min nyfødde gutt og det ble en helt ok matrosdress, mens til jenter hang det rad på rad følte jeg... Men merker ikke helt at jeg har så mye bedre råd nå enn når jentene var små altså :-))
Sara Rompompei Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2008 Må nok kanskje innrømme at jeg fint klarer å shoppe til junior også. Men det krever jammen litt mer innsats ja. Rare greier det der. En ting er at store gutter kanskje ikke bryr seg så mye om hva de har på seg. Men småttisser er det jo mammaer som shopper til uansett. Har enda til gode å se en butikk som har like mye guttetøy som jentetøy gitt.
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Dette oppdaga jeg daj eg fikk nr 1 for 10 år siden, men da var det faktisk enda verre å finne guttetøy og sko enn det er nå...Ser at jeg har mer å velge i nå med minste mann...Med 3 gutter og 1 jente så må jeg si at det er mye lettere å finne klær og sko til snuppa en guttene..Men nå harjeg ei ROSA jente jente da...
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 ja, er det ikke snålt.. Jeg vil jo gjerne pynte lillegutt litt, men det er jo bare sånn der kjipe joggesko til han. Må handle litt i Berlin, tror jeg
Maud Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Nå er jeg ny jentemamma da og har tenkt det samme som deg. Nå når jenta først er her og jeg ikke er så ivrig på rosa, synes jeg ikke jeg har all verdens å velge i allikevel...
♥Snulder Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 he he;=) Gleder meg til skoshopping med vesla jeg!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. februar 2008 #9 Skrevet 12. februar 2008 Hihihi, det gjør jeg også:-) Selv om frøkna allerede har hatt et skoutvalg som kanskje er litt over gjennomsnittet;-) Men det kan kanskje ha med at jeg er glad i skotøy selv:-) Greia er at jeg ikke kjøper så mye til meg selv lenger, men heller til henne. Hun elsker både sko og alt som er rosa og da har vi noe felles:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå