Gå til innhold

hvor kan jeg finne en kontrakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

når det er 2 stk som kjøper hus sammen, men det er vesentlig forskjell på inntekten.

Nå vet jeg ikke om de kommer til å stå for 1/2 part hver av lånet.

de er unge begge 2, under 20.

Er snakk om kjøp av jentas barndomshjem, som de nå kjøper av faren hennes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HVa slags kontrakt tenkte du på?

Er ikke så uvanlig å fordele "aksjene" i boligen litt skjevt da.... 30/70 eller 60/40 f.eks - for så å la alle direkte bokostnader følge dette

Skrevet

Hvis du tenker på samboerkontrakt så ligger det en på dinepenger.no tror jeg. Det blir uansett ikke 'riktig' når man har forskjellig innskuddskapital. En mulighet er å si at man skal stille med halve summen til huset hver, og den som da har minst penger må låne mer - og får en dårligere rente. Eller så kan man si at den ene skal eie tilsvarende mer. F.eks. den ene har 500 000 i egenkapital og den andre 250 000. Hvis den som har 500 000 da skal eie 75% av leiligheten så må h*n også betale 75% av utgiftene. Ellers kan man gjøre slik jeg og min samboer har valgt. Vi har satt inn det vi hadde av egenkapital, dersom det skulle skjære seg må vi selge huset, betale ned lånet, hver får det vi opprinnelig hadde i egenkapital og resten deles likt. Dette blir jo på en måte heller ikke helt riktig, fordi den som har mest i egenkapital ville jo hatt høyere avkastning på sine penger. Men da mener jeg at den også måtte betalt mer av utgiftene. Man må nesten bare bli enig om en løsning og så formulere det i kontrakten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...