Gå til innhold

trodde jeg var innovativ ang navnevalg, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flere venner som har termin akkurat rundt nå! 2 av dem har født. Den ene av disse to parene er eksen min og dama. Det som er mest utrolig er at begge disse parene har valgt akkurat det samme navnet som meg, og vi har ikke snakket sammen på forhånd. TRYM. Hva skjer? Skulle tro det var en konspirasjon. Navnet er ikke spesielt vanlig i utgangspunktet!! Nå kan jeg ikke bruke det navnet. Spesielt ikke siden eksen min har valgt det.

Er så lei meg! Skulle ønske jeg fødte først, så kunne ingen si at jeg "tok" samme navnet som dem iallefall..

Nå føder jeg senest i morgen, og har ikke navnet klart likevel. Huff!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her hvor jeg bor har det plutselig dukket opp 4 OLIVIA jeg trodde det var et sjeldent navn. Kjenner ingen andre enn de 4 i nabolaget som har dette navnet, så det oppstr vel gjerne noen lokale kolonier...

Kjedelig at noen har tatt DITT navn, men heldigvis er det mange fine å velge blant. Lykke til!

Skrevet

Innovativ var du uansett ikke. Føler "alle" heter Trym for tiden. Ser på SSB at nesten 2000 heter det.

Men, uansett, kan ikke din prins hete Trym han også, da? Eller er dere så nære venner at du føler at du kopierer (selv om du ikke egentlig gjør det, altså)? I såfall så finner dere nok et annet flott navn!

Skrevet

Den var kjip da... Håper ikke noen rekker å ta mitt navn før jeg får!! :P

Men har du mye kontakt med de da? Hvis ikke kan du jo ta det alikevel..

Skrevet

Han kan jo hete Ådne... det heter min sønn og det er IKKE vanlig noe sted.. :o)

Skrevet

Trym har antagelig kommet på hotbølgen etter at jeg først fant ut at jeg ville bruke det på en evt neste gutt for et år siden! Kjente omtrent ingen som het det før da, men uansett så blir det feil for meg å bruke det samme navnet som eksen min, og det synes mannen min også. Kommer til å bli konfrontert med det litt flere ganger enn det jeg synes er komfortabelt. Kunne godt brukt det navnet hvis det bare hadde vært det andre venneparet, for de er kun noen vi ser annenhvert år, men eksen min blir for "nært", selv om jeg ikke ser han så ofte heller.

Skrevet

Ådne er kjempefint synes jeg, men dessverre er vi to sterke parter i valg av navn her, og av en eller annen grunn synes ikke han noe om det.. :(

Skrevet

Sikkert fordi det begynner med Å.. mannen min var skillelig negativ til U navn sist..... ahdde veldig lyst på Ulrik... men det skifter, denne gangen hadde det blitt Ulrik dersom det ble gutt hehehehe... Ådne er et navn man gjerne må venne seg litt til.... jeg gikk veeeldig mange runder med meg selv før jeg bestemte meg. Hadde faktisk født før jeg var heelt klar på det. Sendte mannen hjem fra føden hvor det sto: Husk sokker til Ådne. Og når han kom tilbake og spurte om jeg hadde bestemt meg, så sa jeg nei han heter ikke Ådne.. hihihihihi.. men det er det eneste riktige navnet til gullet vårt iallefall...hehehe..

Ellers er jo:

Brage

Birk

Storm

Ulrik

Borgar

Odin

Ånun

Anun

sterke norske navn da.... spesielle og ikke særlig vanlige de heller.

Bare vær snill åikke gi ham navnet Frank Arne.. hehehehe

Skrevet

hehe, vi har vært inne på tanken å gi han navnet Nils Otto haha, neida!! Det er det vi sier til alle som maser, for vi vil ikke røpe hva han skal hete før han kommer ut, og likegreit det nå siden navnet ble tatt!

Storerbror heter Brikt Sakarias, så det blir antagelig noe i den sjangeren. Har faktisk tenkt på Baar Natanael.. Også blir guttene bare kalt for Brikt og Baar, for synes jo selv at navnene er for lange til hverdags. =)

Skrevet

Jeg hadde en kjæreste for lenge siden som het Baard og det syns jeg var veldig fint. Ellers så syns jeg det er litt kult med Levi som mellomnavn.

Jeg vente jente nr. 2 så da blir det ingen gutter på meg siden vi stopper etter denne.

Skrevet

Hva med Trygve, Theis eller Tarjei, da? (sistnevnte er min favoritt!)

Skrevet

Brage er ikke et vanlig navn...tenk litt på det:-)

Skrevet

Storm, Troy..litt samme stil eller ikke? fine synes jeg.

Skrevet

Skal du velge annerledes enn den store masse må du nok velge mer tradisjonelle navn som Albert, Lauritz, Gustav, Karl osv! Det er gamle navn som sikkert er på moten igjen om noen år.

I disse dager heter alle noe i samme gata som jeg valgte til min lille gutt for fem år siden. For meg var det viktig at det var litt spes, men navn er visst like mye mote som klær og design forøvrig!

Uansett er det viktigste at man faktisk liker det navnet man skal benytte, og der er vel den personlige smak den viktigste faktor!

Skjønner for øvrig godt at du synes det er trasig å skulle kalle gutten din det samme som eksen har kalt sin. Hadde nok byttet jeg også da!

Skrevet

Birk og Storm er jo så pop om dagen!

Min kjære nevnte Olivia i begynnelsen av graviditeten men jeg mente det var for pop. Det rare er akkurat det HI skriver, man tror man er så lur, men likevel er det noe i det underbeviste som gjør at "alle" velger samme navn.

Synes nå vi... Vi har for øvrig ikke peiling på hva jenta vår skal hete og jeg har termin neste uke.... Håper hun forteller det selv når hun kommer ut. ;)

Skrevet

Sniktitter litt på 3.semester, og må bare dele med dere det aller merkligste navnet jeg hørte her om dagen.....

*Glør Barnak* ..........

Skrevet

Det var kjedelig at de tok det før dere.

Men hva med Gard eller Bård, Bengt ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...