frupingu Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Skal flytte inn i en leilighet 1 mars. Hus eieren sier at vi må betale husleie 1 uke før vi flytter inn, å at han må ha utskrift av lønsslippene mine??????? Noen som har vært borti det før?? eller har jeg en sprø huseier??
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Aldri hørt om at de skal ha kopi av lønnslipper, men er vel gjerne for å dokumentere at en har råd til husleie. Mener han da at han skal ha leien for mars siste uken i februar? Det kan jo være bare for å sikre at den blir betalt....
dolly29 Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Jeg leide ut en leilighet en gang. Og ba aldri om å få se en lønnslipp, men spurte om de jobbet. Og så betalte de husleie den dagen de flytta inn..
Supertea Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Har han lov til å be om lønnslipp da? Mange huseiere prøver seg, for de er så redde for å ikke få pengene sine... Vet om en som kredittsjekket leietager, det er veldig suspekt synes jeg...
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Tror ikke de kan be om lønnslipper?! Men de kan vell spørre om du har referanser fra plasser du tidligere har leid.. Vi har alltid spurt der vi har leid om vi kan få en bekreftelse på at vi alltid har betalt husleia i tide som vi kan vise til dem vi skal leie hos men vi har aldri blitt spurt om lønnslipper.. Huseier har da ingenting med hva du tjener....
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Ikke gi han lønns slippen din. Der står kontonr o.l, det hadde jeg aldri gitt fra meg til den personen jeg leide av. Da ville jeg tatt den med å vist den til han, men ikke gitt den til han..
Lille`mor & lillebøll Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Ikke gi han den!!! Da hvet han sånn ca hva han kan evt skru leia opp til viss han skulle gjort det....
Gjest mphs Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Han kan be om lønslipp eller likningsatest for å bekrefte at du kan betale husleien og at du jobber der du gjør. Det er ganske så vanlig spesielt om de som leier ut har hatt vansker med tidligere leietakere eller de som leier ut flere enheter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå