Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er så usikker på hva slags vogn jeg skal kjøpe til den nye bebisen. Jeg har en fra før som blir 2 år omtrent når den nye babeyn kommer og han vil sikkert trenge hjelp til transport hvis vi skal gå lengere strekk også gjennom sommeren - sitte i vogn, bæremeis eller brett under vogna. Vet ikke hvordan det fungerere med sånn brett og ser for meg at bæremeis kan være tungt og litt klønete så det taler jo for en søskenvogn. men mye av tiden vil jo han være i barnehage og jeg gå med bare babyen og da er det kanskje litt klønete med dobbel vogn? Synes det blir litt for mye å kjøpe både ny vogn til babyen for å trille den alene (den gamle jeg har fra før er utslitt) pluss søskenvogn - noen innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De jeg kjenner som har fått barn der eldste er 2 år har følt de har gjort bomkjøp når det kommer til stykket. Det er så få ganger de har hatt behov for den doble vogna at de har endt opp med å måtte kjøpe en enkelvogn i tillegg.

Min personlige erfaring er at min gutt nekta å sitte i vogn fra nøyaktig to år, da ville han gå selv. Søskenbrett kan være en fin avlastning hvis det røyner på for de små bena.

Skrevet

Ikke bruk mange penger på søskenvogn når storesøsken er hele 2 år! Med mindre du ikke har bil og må transportere eldstemann et stykke i vogn til f.eks bhg. Ellers vil du nok kunne telle på èn hånd hvor ofte du vil trenge en dobbeltvogn til flere tusen kroner..

Få babisen først og se an behovet. Skulle det være et behov, så forsøk å kjøp brukt! (Finn.no) Ps Bor du i nærheten av Vestfold, kan du få vår dobbeltvogn for noen hundrelapper ;o)

Skrevet

Hei

Vi kjøpte en billig søskenvogn. (1000kr ny pga en feil)

Kan være greit å ha når du skal ut på tur med begge to. Regner ikke med at den største orker å gå like langt som du har tenkt deg alltid.

Vår er rett over 2år og liker å sitte i vogn når vi går litt langt på tur.

Lykke til

PS: hadde ikke orket å gå med meis og vogn.. Men vi komme til å kjøpe søskenbrett i tillegg.

Skrevet

Dersom jeg fikk barn med to års aldersforskjell hadde jeg satset på Phil & Teds, hvor eldstemann sitter øverst og babyen ligger under. Denne vognen er like smal som en enkeltvogn og kan lett gjøres om fra enkelt- til dobbeltvogn. Full liggestilling har den også, for baby i dobbeltvogn, og for den ene i enkeltvogn. Genialt konsept, selv om den kanskje ser litt merkelig ut. Jeg brukte en stund på å venne meg til den. Har selv kjøpt OTH søskenvogn, men jeg får bare ett år mellom mine.

Skrevet

heier på Phil and teds! Har en gutt på 1, 5 år og en på 4 uker, er veldig fornøyd med den- supergod å trille! Bruker den til minsten på dagen, klikker på setet i helgene når storebror er med, genialt konsept

Skrevet

Jeg er en type person som elsker å gå masse tur og er glad i å gå i byen på shopping og være ute blant folk. Jeg fikk to barn med 20 mnd mellomrom og hadde definitivt ikke klart meg uten søskenvogn. Den gav meg masse frihet og iom at begge sov på dagtid var søskentrille fra Carena et billig og godt alternativ der begge kunne sove med separate nedleggbare rygger. Kostet 2000,- ny. Vurderer å selge den nå. Skal ha nr 3, men yngste er straks 3 år og sover ikke på dagen lenger. Vogna tar liten plass og blir nesten flat når den er sammenslått. Er det interessant, kan du gi gi et hint på linken her så får du nummeret mitt. Bor i Vestfold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...