Gå til innhold

argh....svigers har satt opp husleia igjen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi leier ei rønne av svigers som de mener de skal ha 5.500 eller 6.000 i mnd for. Vi starta på 4000 i mnd og var enige om at det var en grei pris, men den går bare opp opp opp. Huset er rett og slett ei rønne, ikke er det skikkelig isolert, ikke skikkelig bad, det er noe feil med rørene så de bare buldrer og bråker(noe vi har mast på at de må få fiksa) og ting lekker og går i stykker hele tiden. Det er igrunn ikke verdt veldig mye det her. Jeg mener vi skal leie noe annet, men neida, sambo må absolutt bo her ellers blir jo foreldrene hans stående med et lån de ikke klarer å betale, men det er da for pokker ikke vi som har kjøpt det huset her. Jeg tror de dekker opp andre ting med det vi betaler dem siden leia går opp hver gang de klager på hvor dårlig råd de har og hvor god råd de mener vi har....noe vi forsåvidt ikke har, men det er noe med prioriteringer.

Argh......blir så forbanna altså!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner frustrasjonen din! Synes ikke dere skal bo der for svigerforeldrenes skyld og betale mer enn det er verdt. Det høres ut som en veldig dårlig løsning for deres del. Tror ikke jeg hadde klart å bo på den måten i lengden ihvertfall.. :-/

Skrevet

jeg antar dere har kontrakt og da står det jo der hvor ofte husleia kan reguleres. Hvis det går over stokk og stein så er det noen som kan komme og skjekke om dere betaler for mye/lite etter forholdene. Husker ikke hva det heter.

Skrevet

Høres ikke bra ut, tror jeg hadde mast mye på sambo for å flytte fortere enn svint.

Har dere kontrakt forresten? Mener det står noe i husleieloven om at man ikke kan sette opp leia mer enn ei gang i året, og da skal grunnen til økningen dokumenteres. Men det er jo ikke så enkelt når man leier av familie da.

Men som sagt synes jeg du skal stå på ditt og flytte til et bedre hus. Lykke til i allefall.

Skrevet

Herlighet, det er da ikke deres ansvar å sørge for at lånet til hans foreldre blir betalt. Sett foten ned Dozer, er sikker på at dere kunne få noe bedre for den prisen, uten at jeg vet hvor dere bor. Folk, spesielt familien, burde holde seg for god til å utnytte andre. Det er skikkelig dårlig gjort, ikke finn dere i det.

Skrevet

Skjønner frustrasjonen. For min del ville jeg brukt argumentet om at det ikke er skikkelig isolert og ikke skikkelig bad, ville ikke bodd slik når det kommer barn. Vet ikke hvor i landet dere bor, men dere kan de fleste stedene få bra leiligheter el.l til 6000 kr eller under!

Skrevet

Jeg flyttet inn på soverommet til samboeren min, når han bodde hjemme. Egen inngang og slikt altså. Vi måtte betale 2000 kr får å bo der. Som han har bodd hele livet uten å betale noe. Når vi fant oss leilighet, sa foreldrene hans at når vi flyttet kastet vi samtidig ut dem, fordi dem klarte ikke å betale husleia alene. Sinnsykt spør du meg.. Flytt!!!

Skrevet

dumme som vi var skrev vi ikke kontrakt! Regnet ikke med at de skulle utnytte at vi bor her. Mulig jeg overreagerer, men er ikke veldig glad i svigermor fra før så det blir liksom toppen av isfjellet! Stakkars sambo fikk så øra flagra når han fortalte at vi skulle betale enda mer.

Skrevet

huff....

tror du kan kontakte huseiernes landsforbund faktisk,vet ikke helt om leietakerne har noe tilsvarende,men det er jo enkelt å finne ut....få en takstmann eller noe til å komme og vurdere huset i forhold til husleia...sånn du forklarer det bør huset totalrenoveres...hvor stort er det forresten og hvordan er beliggenheten??jeg og sambo leier et hus på landet (20-30min til Trondheim sentrum) det er vel ca.90kvm og vi betaler 6000kr/mnd,med tanke på at strøm kommer i tillegg og tilstanden på bad og kjøkken er heller dårlig syns jeg det er litt mye...men vi prøver hele tiden å forhandle frem renovering,så kanskje det skjer etterhvert...i første omgang er det gulvene som er i fokus...når vi flyttet inn ble det også kjøpt inn maling på huseiers regning,så vi har pusset opp en god del,men mye igjen enda...

syns uansett at dere ikke bør bo der og leie av svigers da dette tydeligvis skaper en dårlig stemning dere imellom...

Skrevet

Dozer ikke gi deg på dette. Hvis huset leies ut til markedspris vil de få leid det ut på nytt! -Kontrakt eller ikke har de heller ikke lov til å øke husleia utover en viss index, men det er vel ikke lett å argumentere med...Det er ikke meningen at barna skal hjelpe foreldre i å betale huslån! -Heller motsatt om det skulle være no!

-Ergumenter med at huset ikke er fint å bo i for et lite barn.

For 6000kr kan DERE betjene et lån på over 1,5 mill. Dere får leilighet til det hvis dere er villig til å bevege dere litt ut av de store byene (dog ikke stor om dere bor i oslo, bergen el trondheim). Uansett kan dere får leid en ganske anstendig leiligehet til den prisen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...