Gå til innhold

Hva heter babyen deres og hvorfor valgte dere dette navnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er moro å høre hva barn heter og hvorfor de har fått navnet. Vil du være med? Er barnet oppkalt,eller har du noen spesielle assosiasjoner til navnet eller bare likte dere det? Kanskje dere diskuterte lenge før dere ble enige? Kanskje besteforeldrene var veldig imot navnet? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her heter snuppen mathias. jeg og sambo lage en list hver med gutte og jente navn. så bytta vi liste og strøyk ut dem vi ikke likte og sånn fortsatte vi til vi ble enige:):) mathias var vel også det eneste navnet vi hadde likt tror jeg:) jeg har bestandig likt det navnet. veit det er veldig poppis nå men men.. svigers hater det navnet virkelig.. dem har hele tiden lurt på om vi er helt sikkre da. kan jo finne et annet navn. dem kom til og med bort til oss når vi stod i kirken før dåpen og spurte om navnet virkelig var bestemt nå.. dem har til og med i etter tid nevnt at det går jo ann og skifte navn på barnet selv om det er døpt.. er jo bare å søke det... beholder navnet vi. fordi vi liker det og for å provosere svigers:):):):) he he he...

Skrevet

Tulla mi heter Oda, og det navnet fikk hun fordi: For to år siden så var vi på ferie, og der møtte jeg ei lita jente som var noe av det nydeligste jeg noensinne har sett. Og hun hadde navnet Oda. Sa da til min samboer at om jeg en gang fikk ei jente så skulle hun hete Oda.

Skrevet

han heter Marcus,og det var sambo som ville ha det navnet ,og jeg var helt i fødselsrus så jeg sa ja...=)

eehehe.

Skrevet

jenta mi heter Thalie.. syns det er kjempe fint og sjeldent navn :)

vi brukte faktisk alle 9 mnd til å finne navn.. hehe. vannsklige greier ;) men er kjempe glad i det navnet :)

Skrevet

Jenta mi heter Victoria, fordi vi synes kongelige navn er pent :)

Skrevet

jenta mi heter Rine..vi hadde snakt litt om det før hun kom,men blei enige om Lisa.etter fødselen mistet jeg masse blod og samboer fikk den første tiden me jenta vår og da jeg var klar til å få henne sa han at dette var ingen Lisa det er ei Rine og etter 3 uker betnknings tid ble det Rine til storebror sin fortvilelse for han ville ha Ine Marie så dette var ingen lett oppgave å finne rett navn,men når jeg ser på henne nå så erd et ingen tvil det er ei nydelig lita Rine:)

Skrevet

Hehe artig du, men Victoria er ja aldeles nyyydelig da =)

Tony Leander fikk Tony fordi han er oppkalt etter en stor legende i fotballaget han er fanatisk opptatt av. Jeg likte det ikke egentlig og ville i allefall ha et mellomnavn som "reddet" det litt ;-)

Så Tony Leander ble jo ikke så verst synes jeg.

Skrevet

Jenta vår heter Solveig.

Hun er oppkalt etter min Mormor og sambos Oldemor. Vi synes selvsagt også at det er et nydelig navn - og det er et navn som begge familiene er glade for at vi valgte. Bedre kan det jo ikke bli :-)

Skrevet

min lille heter Lukan:) han er ikke oppkaldt etter noen for å si d sånn,tok bare bort bokstav s og satt inn n istedefor:) er kjempe fornøyd me navnet jeg.sambo oxo.

1 mann er heller ikke oppkaldt etter noen,syns bare navnet var fint,åsså var d få som hette d for 2.5 år siden.nå har d komme en god del da...

Skrevet

Theodor, fordi jeg likte det navnet så utrolig godt... hadde en bok om bamsen teodor når jeg var liten... Sambo var ikke stor fan i begynnelsen, men så ble han mer og mer med på det...

Det morsomme er at når min farmor spurte om vi hadde funnet navn og jeg sa nei, så sa hun at hun likte navnet teodor så godt (hun som hadde kjøpt dem boken til meg og) - det hører med historien at vi allerede hadde bestemt oss for at han skulle hete theodor, men at vi holdt det hemmelig en stund...

Svigerfar liker det ikke, spurte meg rett ut om at det kunne jeg da ikke mene, det hørtes jo ut som et hundenavn

Skrevet

Her ble det William.Vi ville begge ha et internasjonalt navn som man kan si på engelsk og på norsk.Vi er begge veldig glad i å reise ,begge to har bodd i utlandet og vet hvor vanskelig det kan være med et norsk navn.Og min bestemor er fra Irland så da passet et engelsk navn.Og det var det eneste navnet vi ble enig om.Så vi kommer til og slite med navn på de neste barna som kommer .hehe

Skrevet

Minsten heter Linus Andreas. Linus er egentlig ikke oppkalling etter noen, men vi spøker med at han er oppkalt etter Linus Thorvalds( grunnleggeren av Linux), Andreas er oppkalling etter pappan og farfaren. Begge de har og Andreas som andrenavn.

Størsta heter Leah Nikoline. Jeg har alltid hatt lyst til å kalle en evnt jente for Leah, og Nikoline er oppkalling etter tippoldemoren

Skrevet

Selma etter sin Oldemor, min bestemor!! Fantastisk dame:o)

Skrevet

Gutten vår heter Sander.

Sambo ville egentlig at han skulle hete Selmer, etter sambos bestefar. Men jeg likter ikke det navnet noe særlig. Jeg ville ha Alexander, men det ville ikke sambo. Så da kom vi til en mellomting, Sander. =)

Skrevet

Så mange fine navn! Og mange koselige historier. Jeg dytter denne litt jeg. :)

Skrevet

Gutten vår heter Henrik Bernhard. Henrik har jeg alltid likt kjempegodt, og det klinger godt på engelsk også (jeg er engelsk)!

Bernhard er oppkalling etter diverse oldefedre og gammel-onkler. Jeg likte det egentlig ikke, men samboer ville ha det. Men nå liker jeg det bare mer og mer, og vi har fått masse skryt for å ha valgt et godt gammeldags mellomnavn :)) Det er flere vi kjenner som bare kaller han for Bernhard!

Skrevet

Mine tvillinger heter Trym og Brage. Baade jeg og mannen min like navnene veldig godt, det er sterke norske navn som ikke er saa veldig vanlige og som vi synes passer veldig godt sammen.

Skrevet

Jenta mi heter Julie, fordi jeg bestemte meg for det da jeg var 9-10 år, og det var det eneste navnet jeg og kjæresten var helt enig om!

Kjempefornøyd med navnet. Tenkte mye på om navnet kom til å "passe" henne før jeg så henne første gang, men noe av det første jeg sa til samboer etter at jeg hadde født henne og fått henne opp på brystet, var "hun passer til å hete Julie!!", så da ble det det :D

Fishymum&cookie 070108

Skrevet

Lillegullejenta her heter Adele,vi tittet igjennom en navnbok og begge to likte det med engang,fikk navnet sitt i uke 12 henne:) De fleste lurer på om hun er oppkalt etter noen,men det er hun ikke,ett uvanlig og spesiellt navn:)

Skrevet

Gutten vår heter Sander :=)

Ikke oppkalt etter noen,men jeg liker navnet kjempegodt! Det gjør samboer også:)

Hadde navnet klart fra dag 1 jeg visste jeg var gravid,heldigvis viste han seg å være en Sander og :)

Skrevet

Babyen heter Anna Kristofa. Min oldemor het Anna, og bestemoren til mannen hadde Kristofa som mellomnavn. Jeg hadde hatt det navnet klart i 2 år før hun ble født. Noen dager før hun ble født fant vi på Ingrid Kristofa. Da hun ble født og lå på magen min, bestemte vi oss for å gå for Ingrid. Jeg var nok litt i fødselsrus, for det kjentes ikke helt riktig. Da hun var 3 mnd byttet vi navn til Anna, og det stemte mye bedre!!

Eldstejenta heter Frida Emilie. Min farmor hadde Elfrida som mellomnavn, og farfaren til mannen het Emil. Så begge er oppkalt! Syns det er koselig.

Skrevet

emine.. bare fordi det ikke er helt vanlig, og fordi det er det peneste navnet vi vet!!

liker også godt Elea, og Emilian!!

Skrevet

Gutten vår heter Eskil. Han er ikke oppkalt etter noen. Vi hadde lyst på et norrønt norsk navn, som ikke var så vanlig. Er kjempefornøyd, og tror begge settet med besteforeldre var ærlige da de sa at det var et fint valg =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...