Gå til innhold

Sønner av alenemødre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av menn i min generasjon synes jeg det virker som om de som har vokst opp med alenemødre er mye flinkere hjemme enn de andre. De er mer omsorgsfulle og flinke til å ta sin del hjemme. Kanskje fordi de vet å sette pris på kvinner, eller fordi de ikke har hatt en unnasluntrende far å se opp til på hjemmebane? Bare en teori basert på min egen bekjentskapskrets. Stå på, alenemødre :-)

Hilsen en som ennå bor sammen med barnefar og håper sønnen vil bli en flinkere mann enn ham.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror kanksje det er for at de for det første har litt mer ansvar hjemme når man er alenemor (at det må hjelåe litt til) og at de ser mamma gjøre masse og unngår å se at pappa ligger på sofaen å ser at mamma gjør det.

Ta feks pappa til sønnen min, han sier han og stefaren bare ler når moren spør om det står hennes navn på oppvasken og at de bare sitter i sofan og ser på at hun rydder.. når en gutt ser slikt vil han kanskje bli påvirket i den retning at når det er greit for pappa så er det greit for meg kanskje..

vet ikke jeg, men tror det er litt derfor;)

Klem fra ei som har tenkt å passe på at sønnen ikke blir sofaslave^^ :)

Gjest anouschka with Love
Skrevet

Vel...vi kan ta et eksempel fra en nå voksen mann, min bror på 21 år. Pappa flyttet ut fra mamma når min lillebror var 2 år. Hun har ikke hatt noen samboer etter dette så min nå voksne bror har vokst opp uten en far i huset. Jeg kan ikke si han er særlig flink i hjemmet for det...Hehe. Han gjør det han må gjøre. Litt bedagelig vesen, men superdyktig til å jobbe (har en høy stilling tross ung alder), pliktoppfyllende OG ikke minst omsorgsfull! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...