Gjest Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 I dag tidlig bikka det over pga at ungene var umulige og ikke gadd å gjøre det de skulle..så kale jeg dem forb...drittunger..Å som jeg angrer nå.. Er det tilgivelig, tror dere barna glemmer sånt etterhvert...?
*mom to L & M* Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 He he det kan vell bikke over for alle en gang i blandt. Jeg har også kaldt de for drittunger, men da fikk jeg høre det lenge etter av største jenta mi, da hun kaldte meg for drittonge......... Hun er 4 år
Sivalur Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Glemmer og glemmer. Synes du skal sette deg ned med dem og forklare hvorfor det sprakk og be om unnskyldning for at du kalte dem stygge navn. Vet ikke hvor gamle de er da, men er de litt større så tror jeg at jeg ville gjort det hvertfall.
ny vestfold Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 hva må barna gjøre om de kaller deg for stygge ting?
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Hender det tilter for meg og, men jeg setter meg ned og forklarer etterpå.. gå rsikkert bra
ano`num *17.03.10* Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Jeg tror ikke de glemmer. Er nok desverre noe som vil sitte i det. At mamma kunne si noe sant. Noe hun prøver å lære at en ikke skal. Noe de selv får tilsnakk for. Ville som noen over sa forklart barna hva og hvorfor, og lagt vekt på at det ikke er noe som er greit å si!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 du er sikkert ingen heks, men jeg skjønner ikke hvordan dere lar det gå så langt at dere må sprekke før noe er gjort med situasjonen! Jeg har en mega-suttrete snart 4åring om dagen og jeg greier da å la vær å kalle henne en drittunge!!!! Hm. Sier jeg derimot sutremarte til henne så får jeg det rett og slett tilbake i fleisen neste gang hun er sint. Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør funker ikke med barn...
Reveenka Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Mine unger ville blitt helt knust hvis jeg kalte dem forbanna drittunger. Tror ikke det ville blitt glemt, nei. Men kanskje tilgitt hvis jeg hadde lagt meg flat og bedt ordentlig om unnskyldning og forklart hvorfor jeg ble så sint.
TurangaLeela Skrevet 12. februar 2008 #9 Skrevet 12. februar 2008 Alle blir sinte og sure på hverandre en gang i blandt, om det er venninner, din mor, eller dine barn. Men hvis du kaller venninne de for en dritt, sier du sikkert unnskyld når alt roer seg, si det til barna dine også
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #10 Skrevet 12. februar 2008 Jeg har vel sagt unnskyld mange ganger..Klarer vel ikke å tilgi meg selv bare..Har prøvd å forklare at når vi har dårlig tid så er det lett å bli stressa, og at de da må prøve å gjøre det de skal! (Kle på seg, og spise maten sin..) I stedet bruker de hele morgenen på å krangle og slåss om små filleting. Dette skjer HVER DAG. Er så lei av det, og vet ikke hvordan vi skal få slutt på det..Noen råd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå