endelig nr2 Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Mener å ha hørt at bleiene skal kastes sammen med det biologiske avfallet. Bor på Toten. Men er "plasten" i bleiebøttene av sånn type at den også kan kastes i biologisk avfall? Eller må vi bruke de stive papirposene? Er det noen som vet dette? Vet at det noen steder i landet er "plast"poser til det biologiske avfallet og ikke papir, og de er ganske tette de også.
Miaria. Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Jeg har fått beskjed om at bleier skal kastes i grå dunk sammen med vanlig søppel..
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Her i Rogaland, Sandnes/Stavanger området har vi også sortering av biologisk nedbrytbart avfall. Har egne bioposer som brukes til dette. Men utenpå det står det blandt annet Nei takk: bleie, bind og baderomsavfall. Så her kan vi ikke kaste bleier sammen med organisk avfall- men kan jo være det går an andre steder. Men synes det høres litt rart ut da plast ikke kan brytes ned biologisk.
endelig nr2 Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2008 Jeg stusset nemlig også på dette. Men fikk forklart at det skulle det, avfallet går ikke til kompost, men jeg husker ikke helt hva det går til.
endelig nr2 Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2008 Jeg kan kanskje spørre jordmora? Hvis de skal med restavfallet trenger vi jo en større dunk!
Kosemamma´n Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Hos oss skal alt av bleier og bind gå til kompost. Leste på hjemmesiden til en av bleiebøtteleverandørene at deres poser var nedbrytbare. Det vil vel si at de også kan kastes i komposten?! Sjekk med søppelfirmaet på stedet der du bor
*Super*Mamman* Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Her blir bleiene hentet for seg selv. Legger bleieposene i søppeldunken, under der hvor en har matavfallet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå