Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Har begynt å tenke litt på dette med barseltiden på sykehuset. Skal føde på et sykehus som ligger litt mer enn en time hjemmefra. Vil jo gjerne ha besøk av mannen min ofte, men det er kanskje for mye å forlange at han skal besøke meg hver dag når han jobber til 16? Noen som er i samme situasjon? Eller som har noen kommentarer til innlegget mitt?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Her må mannen starte de 14-dagene sine når fødselen starter siden vi har et barn fra før, men jeg husker fra den tiden at det var fryktelig deilig å ha ham der på rommet. Jeg var utslitt og babyen vår skrek masse, så håper vi får muligheten til at han kommer mye denne gangen også. Du kan jo se an hvord an du føler deg, og hvordan babyen din er, så ta det derfra.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Han skal med andre ord ikke ha 2 ukers permisjon med en gang? Synes så absolutt ikke det er mye forlangt å forvente besøk hver dag på sykehuset. Det er hans baby også i tillegg til at du sikkert ikke skal være der mer enn et par dager.
prins&prinsesse Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Vi bor i Bergen og fødte på KK. Vi fikk faktisk familierom selv om vi bare bor 10 min unna. Eget bad med dusj, do og stellebenk med alt vi dahhe behov for til den lille. Vi var der alle tre i 6 dager:-) det var topp å ha han der. men han måtte betale for det ettersom han skulle ha mat. Ellers er det ofte sykehoteller hvor faren kan bo og om du får en bra fødsel kan du og babyen være der også. Om fødselen går bra så er dere sikkert ikke der med enn max 2 døgn og det går jo ann å betale litt penger for å ha pappaen der. Han er jo ikke på jobb heller ettersom han har krav på fødselspermisjon:-) lykke til
BlåklokkaVest Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Jeg er i samme situasjon. Min mann skal være med på fødselen, og være der litt dagen etter, men så skal han reise hjem. Han skal ikke ha permisjon 2 uker heller. Jeg kommer ikke til å forlange at han kommer på besøk noe mer enn det. Vi kommer jo hjem etter 5 dager.... Synes det var helt greit å være der 3 dager uten mannen min ved de to andre fødslene, og tror det skal gå helt greit denne gangen også. Jeg foretrekker også å reise hjem med taxi. Synes det er kjekkere at han venter hjemme med barna.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 De to ukene dere snakker om her? Er det den velferdspermisjonen??
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Nå er ikke jeg i den situasjonen. Bare ca 20 min til sykehuset her. Men "forlange" å få besøk? Tror du ikke han vil komme da? Han er vel sikkert like spent på den nye verdensborgeren som du er? Han har jo uansett mye tid til å ta en pust i bakken før/etter besøket. Hva mener han, da?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Min samboer skal heller ikke ha den velferdspermisjonen. Her tar vi det som det kommer, men regner med at han kommer når han har lyst og mulighet. Vi har også en sønn fra før, så jeg setter pris på at han tar seg av han, mens jeg får kost mest mulig med den nye gutten før hverdagen setter inn (hehe, ego, ego). Blir nok ikke på sykehuset så mange dagene, så jeg ser ikke på dette som noen stor sak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå