Gå til innhold

Saft til baby 9mnd?

Anbefalte innlegg

Gjest Mylian er Mambo-Mamma
Skrevet

Jenta vår har omgangssyke og kaster opp en del. Hun drikker masse vann og spiser litt grøt o.l men ikke helt opptatt av fast føde akkurat nå.

Så hun har drukket mye vann og endel mme.

men helsestasjonen sa at det var bedre å gi saft?? 'fordi da sikret man at de ville ha det? Men hun drikker jo masse vann jo?

Har dere og fått tips om å gi barna deres saft? Vi har ikke engang saft i hus..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hun drikker vann er det ikke behov for å gi henne saft da, om grunnen skulle være at hun skal få i seg nok væske.

Men har hun omgangssjuken kan blåbærsaft være med på å stabilisere magen, kan det ha vært det de mente?

Skrevet

Hei!

hun nevnte fun light!

Skrevet

sålenge hun drikker vann så er det ikke noe krise..

er om barnet nekter å ta til seg noe som helst man kan gi saft..

marcus har aldri vert syk sånn,så vi har ikke fått noen tips..men hadde gitt saft om hun ikke villle ha vann.det bedre å få i de saft enn ingenting.

Skrevet

trykket for fort der ja... Hun nevnte fun light - gjerne den med appelsin så det var ikke noe blåbærprat for å si det sånn

Skrevet

Hun elsker jo vann da. Drikker det til den store gullmedalje og litt til

Skrevet

da trenger du ikke gi saft...så lenge hun drikker godt så er det ingen krise =)

Skrevet

Vesla mi på 9mnd får litt blåbærsaft av og til. Helt greit å gi dem det, og utvannet elplejuice. Men vann skal være helt greit det altså...blåbærsaft og eplejuice binder magen lit og er bra hvis de har diarè og oppkast...

Skrevet

Påstår du at en helsesøster anbefalte fun light appelsin?? Det har jeg svært vanskelig for å tro helt ærlig...i så fall er kjerringa klin hakke gal. De fraråder å gi kunstig søtnng på det STERKESTE til de yngste.

Skrevet

Nei, hun mente at det var greit, barn liker smaken og det er bare nå når hun er syk.

Hun er forøvrig ingen gal dame, aldri vært misfornøyd med henne med unntak av dette tipset + at vi ble anbefalt ferber da hun var 4 uker gammel.

Skrevet

Fun light appelsin?? Haha, verre saft i forhold til anbefalinger for småbarn kunne hun ikke foreslått. Er nok på bærtur den helsesøstera der, og hadde nok vært skeptisk til hennes råd videre.

Skrevet

Da er det bedre å gi saft med ekte sukker i faktisk. Sukker i små mengder er ikke farlig. Og drikker hun vann så ser jeg ikke noe særlig grunn til å gi noe annet egentlig. Har du forsøkt å skrape eller mose litt eple? Det liker de og det er godt for en dårlig mage.

Skrevet

Jeg har gitt henne litt grøt og litt hipp fruktmos. Men hun vil helstb are ha vannflaska si hele tiden.. :-)

Jeg også stusset, for jeg har hørt at kunstig søtning overhodet ikke er bra.

Men hun er en veldig god helsesøster altså. Sånn ellers. Har aldri følt trang til å lure på det hun sier unntatt nå og som sagt 4ukersferber:-)

Skrevet

Vann er det jo ikke noe næring i, litt i saft, så hvis barnet ikke får i seg noe fast føde anbefaler de saft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...