Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Er i slutten av uke 33 og stusser og grubler fælt over at sf-målet vokste 1 cm på vel tre uker - og nå er det en uke siden det ble målt og jeg kan ikke se (med målebånd) at det har vokst noe nå heller. Det heter seg vel at barnet, i alle fall sf-målet skal følge sin egen vekstkurve, men betyr det at denne kurven formmessig skal minne om den røde streken? I så fall skal vel ikke kurven flate ut nå? (Det er samme person som har målt gjeenom hele svangerskapet, så det burde være målt på samme måte hver gang). Lurer og lurer og lurer og lurer på om jeg bør ringe sykehuset og be dem sjekke dette...? Blir de sinte og sure om man ringer og spør om noe slikt?
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Synes det var tidlig at det skulle flate ut så tidlig. Men dersom de ikke reagerte når de målte, så skulle det vel ikke være så unormalt. Jeg flatet ut endel i slutten sist. Rundt uke 36 tror jeg. Men er du urolig, så ta en telefon til dem.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Takk for svar! Jo, er det ikke litt tidlig å flate ut fra uke 29? Det var fastlegen min som målte og hun ble bare stille da hun førte målet opp, mens hun gangen før påpekte at det var fin vekst... Det er jo mye liv i lillegutt, og det er jo et godt tegn. Men, men.... tenkte, tenke, tenke, ringe eller ikke. ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå