Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 for å begynne på begynnelsen... jeg har hatt et problem med å røyke hasj før jeg ble gravid. når jeg fant ut at jeg var gravid sluttet jeg i uke 7. men for å klare å slutte fant jeg ut at det ikke er hasjen jeg er avhengig av men måten jeg røyker den på ... altså på flaske... så jeg gikk over til å røyke vanlig tobakk på flaske noe jeg enda gjør... og jeg klarer meg strålende... har ikke noe sug etter hasj i det hele tatt men jeg går på urinprøver for å bevise at jeg da er dop fri i sv.skapet, for jeg kunne aldri utsatt mitt ufødte barn for dette... jeg vet at det ikke er bra at jeg røyker vanlig tobakk heller, men dette utgjør ca 4 røyk om dagen... men problemet mitt er at idag fikk jeg svar på urinprøven jeg tok for 4 uker siden og der står det at jeg har inntatt hasj mellom 2-4 uker siden, og jeg VET at det er 12 uker hvertfall siden sist jeg røyket... og det er så vondt at ikke legen eller noen tror på meg, for jeg gledet meg til å vise de at nå var endelig prøven negativ, men nei da jeg vil ås gjerne vise at jeg ikke har gjort det men hvordan er det mulig at de sier at jeg røyker for 2-4 uker siden...? dette er det verste jeg kunne oppleve... å ikke bli trodd... bare gråter og gråter og gråter.. det er jeg selv som i tillegg har bedt om urinprøver og nå viser de liksom at jeg ikke er ren jeg har et svar på det at det kan være fordi det tok noen uker før jeg byttet flasken jeg røyket på så det satt thc i flasken jeg begynte å røyke vanlig tobakk på, men nå har jeg byttet ut til en ny flaske, som er helt ren... jeg tok ny urin prøve idag og jeg ØNSKER så sterkt å vise de at jeg er snill og ren... måtte bare få ut frustrasjoen min over å ikke bli trodd... livet mitt er ganske hardt akkurat nå kommer sikkert til å få mange moral prekner her nå, men tenk heller at jeg har sluttet å røyke hasj da som er tusen ganger verre enn vanlig røyk..
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Jada, mange som sikkert kommer til å fordømme deg, men DRIT I DEM. Synes det er flott at du kuttet ut hasjen. Flink pike! Tror ikke de kan beregne SÅ konkret når du røyka sist....hørtes litt svevende ut, synes jeg. Men det kan godt hende det satt igjen litt thc i flaska di, ja. Etter hvert vil alle prøvene dine bli rene, og da har de ingenting de skulle ha sagt. Du får bare bære over med dem, det er jo ganske vanskelig å slutte, så det tar vel en tid før de stoler på deg - det MÅ du bare tåle som x-rusmisbruker. Ikke bli så lei deg og fornærma, tillit tar LANG tid å bygges opp, sånn ER det bare. Dette må du bare finne deg i. Men inni deg vet du at du er ren, og det får være nok for deg og den lille. Håper du klarer å slutte å røyke tobakk etter hvert også, jeg tror du har styrken til det. Men det kunne som du sier vært verre, det er jo ganske vanlig å ligge på både 10 og 20 røyk om dagen. Lykke til, vennen!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Men du som fyrer bør jo vite at kjallen sitter i leeeenge i kroppen også da. Og røyke vanlig røyk på flaske??? herregud. Du må kutte ut heeelt!! Jeg vet hva jeg snakker om for jeg sluttet med allt før jeg ble gravid.Jeg tok et valg om å leve et annet liv.Det burde du gjøre også!! Og ja kjall er værre en vanlig røyk.... men tenk deg omfanget av den røyken du innhalerer på bong da..sorry flaske!!se for deg fosteret ditt få den røykskyen i seg!!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 tusen takk for det.. jeg vet at tillit må bygges opp og tar lang tid.. men jeg ville så gjerne ta urinprøver også for å bevise min uskyld iogmed legen min vet at jeg har hatt dette problemet.. men nå fremstår jeg bare som at jeg enda røyker og det gjør så vondt inni meg... at de tror at jeg utsetter mitt ufødte barn for noe slikt gjør meg utrolig vondt... mitt høyeste ønske er å slutte med denna forbaska røyken, men det må jeg ta gradvis... og med denna like forbaske flaska jeg røyker på gjør at jeg røyker mindre sigaretter for det er så lite jeg røyker om gangen på dette. jeg SKAL klare å slutte å røyke vanlig røyk også, men jeg vet inni meg at jeg er ren.. jeg som tilogmed bad om urinprøve forrige gang jeg var hos legen... også skjedde dette her...
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 jeg visste at det ikke tok lang tid før et slikt innlegg kom... så flott for deg at du er bedre enn meg da.. men jeg er STOLT fordi jeg sluttet med TJALL som det heter... og jeg tenker mye på den røyken, men det er bedre enn at jeg røyker 1 hel røyk om gangen i tillegg til at jeg da røyker enda mer og oftere.... men det er alltid noen som må vise og fortelle at de er så fordømte mye bedre enn andre, og du er en av de... men jeg syntes jeg er flink og tar meg ikke nær av slik prat...
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Jeg vil bare ønske deg lykke til videre, har du bestemt deg for å ta opp kampen er jeg sikker på at du klarer det, uansett hva en lege eller andre måtte mene. Jeg tror du vet som alle andre at det du gjør er skadelig, og da skal ingen kritisere deg for det. Jeg kjenner flere som røykte under svangerskapet, den ene pga svangerskapsdepresjon.De 1-2 røykene hun tok om dagen roet nervene hennes da hun i tillegg levde i et stressende forhold. Ungen har det helt topp i dag, ingen problemer! Lykke til videre og ta et steg om gangen, dette greier du.
Singeline Skrevet 12. februar 2008 #9 Skrevet 12. februar 2008 Hei igjen, HI. Flott at du driter i andres fordommer. Mente selv ikke å presse deg ang. røyken. Som du sier så er det veldig lite du får i deg når du røyker på den måten. Synes du er flink, jeg. Alt til sin tid. Du viser deg som en mor som ønsker det beste for barnet sitt, og som plages ved tanken på at barnet skal lide for dine feil. Dette kommer til å gå så bra så. Men skjønner godt at du er såret over mistilliten du opplever. Dette har sikkert en del med å gjøre at du har en svak abstinens fra hasjen (det går på humør/følelser) PLUSS alle de sinnsyke graviditetshormonene som gjør oss så ekstra sårbare. Det kommer til å gå mye bedre etter hvert, bare vent og se. La ingen ta fra deg vissheten om at du er en GOD MOR, og har bare gode ønsker for barnet ditt. GRATULERER med å ha sluttet, og GRATULERER med det lille vidunderet som vikser inni deg.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #10 Skrevet 12. februar 2008 det er derfor jeg også ville ta urinprøver for å bevise at ejg aldri kunne skadet mitt ufødte barn ved å røyke hasj.. men nå fremstiller de meg og tror at jeg enda røyker, og det gjør meg så vondt... sitter her med vondt i magen og tårene bare triller... kanskje du har rett i det at er lite abstinens der, men jeg føler at jeg nå har holdt meg i over 3 mnd og da trenger jeg ikke den dritten lengre... men jeg får ikke bevist de noen ting iogmed det sitter i urinen min.. men jeg bad de sende det videre til tr.heim for der kan de sjekke at nivået er synkende iallefall... jeg er jo ikke redd for det iogmed jeg ikke har noe å skjule,.. takk for gode ord fra dere som kommer med det.. jeg trenger virkelig det...
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #11 Skrevet 12. februar 2008 Det sitter jo fryktelig lenge i kroppen, da. Legen din er vel klar over dette? Det sier seg jo selv at du ikke hadde bedt om urinprøver selv, hvis du skulle fortsette å røyke?! Tørk tårene dine og gå videre, sier jeg. Ikke noe vits i å dvele ved dt negative, men fokuser heller på det du har oppnådd :-). Stå på og lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #12 Skrevet 12. februar 2008 ja jeg fikk tilogmed legen til å ringe ei som vet mer om dette... og hun sa at det kan sitte i ekstra lenge pga jeg er gravid og fettvevet er sterkere og det er jo i fettvevet det sitter.. det var derfor jeg fikk henne til å sende det videre til analyse som kan bevise at det er synkende... men allikevel så er det et stort slag i ansiktet å få vite at man ikke blir trodd... selvsagt ville jeg ikke bedt om å bli tatt tester av om jeg ikke klarte å holde meg ren.. men nå kan det ta enda 4 uker før jeg får svar og det blir lange uker før jeg får bevist min uskyld... legen min sa hun ikke hadde opplevd at det satt så lenge i som det har gjort med meg, men det hadde jo sittet i 12 uker når jeg tok prøven og det er jo det man sier at det sitter i.... livet et ganske tragisk nå for sitter med skyldhetsfølelse selv om jeg ikke har noen grunn til det egentlig.. hadde liksom gledet meg til å endelig få høre at jeg var ren...
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #13 Skrevet 12. februar 2008 Syns du er tøff jeg. Jeg har ikke tatt sånt siden jeg var 16 , men sitter enda å sliter med å kutte ut røyken. Og jeg har begynt å bli dritt lei andres meninger. Jeg er ikke en værre mor. og det veit jeg sjøl. Eneste som forandrer seg nå er at jeg er mer bevisst på hvor jeg røyker. Fordi jeg ikke føler meg komf. med å røyke visse steder. Masse lykketil, å stå på
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #14 Skrevet 12. februar 2008 Om en stund kommer du til å le av dette. Skjønner at du er fryktelig sårbar nå, og føler deg urettferdig behandlet, men sånt må du bare regne med - du har jo ikke vært nykter SÅ lenge. Jeg har vært nykter i 10 år, og vet hvordan du har det. Barnevernet tok ungen min og jeg måtte kjempe HARDT for å få tilbake omsorgen. Det er sårt å ikke bli trodd, men følelsen viser jo at du virkelig ikke vil utsette barnet ditt for dette, og du skjønner ikke at folk kan tro noe slikt. Det betyr jo at du virkelig er ferdig med stoffmisbruket. Men det kan ta tid før andre tror deg, slikt må du bare regne med. Slapp av - før eller senere vil prøvene være HELT rene, og da får de se at du hadde rett. Uansett vil du være rein før fødselen, og da kan de ikke ta ungen fra deg.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #15 Skrevet 12. februar 2008 hvis du tok den urinprøven for 4uker siden og den viste at det var 2-4uker siden du hadde røyket hasj vil jo det si at prøvene viste at det var 6-8uker siden fra den dagen du fikk svar,så det kan jo også være det du røyket for 12uker siden som gjorde utslaget med andre ord...skjønner?? syns det er kjempebra at du har sluttet med hasjen,for det er jo en uting både for deg og barnet... fortsetter du slik kan det jo være at du klarer å slutte med tobakk etterhvert også... jeg røyket både hasj og sigaretter før jeg fant ut at jeg var gravid,sluttet med hasjen på dagen,tok litt lenger tid med siggen da,men når jeg først fikk sluttet kjente jeg stor forandring...huden er bedre,pusten er bedre,jeg lukter ikke lenger som et askebeger og det beste av alt: økonomien min har aldri vært så bra som den er nå...så jeg skal prøve så godt jeg kan å ikke begynne å røyke igjen etter fødsel... lykke til til deg også!!! og jeg håper virkelig legen din tror deg neste gang,siden du VIRKELIG vil dette...
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #16 Skrevet 12. februar 2008 etter alle de hyggelige innleggene her fra dere harjeg nå også fått skikkelig lysta til å slutte å røyke vanlig sigaretter og på flaske... det er godt å vite at det ikke bare er dømmende mennesker der ute, og jeg trengte virkelig å høre at jeg blir trodd... for er det noe jeg virkelig vil er det å vise ALLE at jeg setter barnet mitt først så nå skal jeg gå inn for å slutte med alt av røyk tusen takk for at dere har hjulpet meg med å se posititivt for det gjorde jeg virkelig ikke når jeg skrev innlegget idag tidlig...
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #17 Skrevet 12. februar 2008 Hvis dette er det verste og vondeste du har opplevd, så tenk på hva som kan skje med barnet ditt når du driver med det du gjør! Herregud, finnes det mennesker som røyker fra en flaske når de har et foster i magen. Jeg er sjokkert!!!! Du vil det beste for barnet ditt??? Så slutt å røyke i det hele tatt. Faktisk ingen som synes synd i deg men de hønene her inne skal være så jævlig solidariske og ha empati opp etter ørene -- herregud! Ta ansvar og voks opp!! Ikke verre for deg enn for noen av oss andre å slutte med røyk/alkohol etc etc....
januarsurprise Skrevet 12. februar 2008 #18 Skrevet 12. februar 2008 Unnskyld meg.... men HOLD KJEFT 'A!!!!!
duracellmamma Skrevet 12. februar 2008 #19 Skrevet 12. februar 2008 helt enig med deg sistemann79..... typisk at det skal komme en drittkjerring og hakke ned på HI med den gang.... det er støtte hun trenger og ikke neagtivitet... drittkjerring altså.. OG HI: Dette klarer du:) troa på deg Lykke til
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #20 Skrevet 12. februar 2008 Heisann:) uff...det er kjipe greier.Jeg røyket hasj hver dag(2-5g om dagen) i 10 år,klarte på en eller annen måte å kutte ut den dagen jeg fikk positiv test.Utrolig bra av deg å klare å slutte,du har helt rett det er vanen som er vanskelig å bli kvitt.. men det må jo være noe feil med testen deres? det skal være ute av kroppen 6-8 uker men helt sprøtt at den da viser 2-4 uker.. ønsker deg lykke til med den nye testen. Jeg var heelt hekta på pipe og bong,måtte liksom ha det heavy trekket,men jeg kastet alle avisene og pipa og nå røyker jeg en del vanlig røyk.Så jeg er fortsatt litt håpløs:) anbefaler deg å kaste flaska,ikke vær redd for det.Du blir litt stressa i 2 dager så går det over... pass også på at du ikke sitter i rom hvor mange andre røyker hasj,kanskje det påvirker testen din.. Synes du er flink jeg!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #21 Skrevet 13. februar 2008 jeg bryr meg ikke om denna ene personen som vil rakke ned på meg... veit dere hva? jeg har ikke rørt flaska idag, og jeg har kunn tatt meg 1 røyk... *stolt' tror det er all den gode tilbakemld jeg fikk fra dere igår som fikk meg til å innse at jeg ikke er så håpløs allikevel og at jeg faktisk klarer dette... men jeg har ikke kastet den enda, det er neste skritt bim er faktisk ikke så ille som alle sier.. det finnes gode medmennesker her som er snille mot de som er litt utenfor...
Molla-67 Skrevet 13. februar 2008 #22 Skrevet 13. februar 2008 Æ syns du e' kjempeflink !!!!!!!!!!!!! Og æ syns også at du ikke skal bry deg om den "sjokkerte" drittkjerringa lenger oppe. Du har klart å slutte med hasjen og om en liten stund klarer du å kutte ut røyken også. Du er jo allerede mentalt i gang når du sier du har lyst til å slutte med røyken. Husk at det sitter mellom ørene. Det handler om valg og hva man bestemmer seg for. Hele min generasjon kom til verden med røykende mødre.... Vær stolt av deg selv og hva du allerede har gjort for barnet ditt. Ønsker deg LYKKE TIL av hele mitt hjerte.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 13. februar 2008 #23 Skrevet 13. februar 2008 hei hei:) du er kjempeflink:) la ingen ta ifra deg den stoltheten for du fortjener å være stolt av at du klarte å slutte så fort! Og det vil nok bli bevist til slutt at du ikke har røykt hasj da, så dette ordner seg nok. viss ikke så har du forferdelig mange her på BIM som støtter deg og er her:) og drit i de som hakker ned på deg, hør heller på alt det positive vi andre har å si:) Og kos deg masse med graviditeten, og det er bra viss du nå er motivert til å slutte vanlige sigaretter også Du kommer til å bli en kjempe god mor!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #24 Skrevet 14. februar 2008 det gjør dere også med alle de gode tankene dere har for medmennesker og alt... jeg er på min 2 dag uten flaska, men enda ikke kastet den... vet ikke hvorfor... men det kommer har også bestemt meg for at jeg skal ta ny urin prøve om 2 uker for da mååå det jo være ute av meg gleder meg til at de får se at jeg snakker sant
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #25 Skrevet 16. februar 2008 Gratulerer med baby og ny livstil!! Er som oftest vanene som er vanskelig å kvitte seg med;) Husk at DU VEEET at du ikke har røyka så da må det være en annen forklaring, og den kommer for en dag skal du se! Du har ikke vert i et rom det er blitt røyka i da? Jeg kan ikke så mye om temaet men tenkte kanskje en kunne få i seg litt ved passiv røyking? Har hørt at det er bedre å røyke en hel røyk om gangen enn noen trekk nå og da pga at barnet blir flere ganger utsett for ujevn hjerterytme... Vet ikke jeg, men virker faktisk litt logisk... Lykke til og klem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå