Gå til innhold

Hvor mye er for mye kynnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På det værste hadde jeg 8 stk på 15 min søndagskvelden,

varte over 30 sek hver (men tima ikke nøyaktig).

Ikke vonde, men ganske ubehagelige.

Kjenner vanligvis ikke så mye til de, men er litt stressa ift jobben om dagen,

og da kjenner jeg de godt gitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på...

får ofte kynnere når jeg reiser meg og da er det vanskelig å gå oppreist, må finne en behagelig stillig til de er over..

Får ca 30 om dagen...

Skrevet

Jeg spurte JM om dette sist, for jeg også får kynnere hver gang jeg vasker gulvet, bærer tungt osv. Hun sa at hvis det gav seg når jeg satte meg ned og hvilte, så var det bra. Men hvis det ikke gav seg ... ja, hun sa ikke hva jeg skulle gjøre da (for på meg gir det seg), men jeg vil tro du bør kontakte lege/JM/føden.

Skrevet

Jeg er også plaget med mye kynnere, og spurte JM om dette.

Hun sa bare at det er veldig individuelt hvor mye man kjenner til kynnerne, og så lenge de ikke blir lengre, hardere, vonde og kommer oftere og oftere, så er det ikke noe å bekymre seg over..

Men plagsomt er det!!

Hadde mange i går kveld, og det virker som om det blir en del i dag og.. Man kjenner det skikkelig ja..

Skrevet

HEi dere!

Jeg har hatt mye kynnere etter ca 4 mnd. men nå er jeg i 29 uke og er svært plaget av kynnere. De kommer ofte, føler magen er mer stram enn den er myk nå om dagen. De kommer mest når jeg anstrenger meg, men også når jeg sitter og ligger.. Jeg spurte jordmor om når dette var "farlig" og hun sa at når de kommer regelmessig, f.eks hvert tredje, fjerde min og at dette varte over to tre timer, så bør man kontakte lege/føden.. Det kunne da være en infeksjon. Og om den ikke blir behandlet, kunne føre til premature rier/for tidlig fødsel.

Jeg opplevde dette for ei uke siden. Kynnerne gav seg ikke på flere timer. Da dro jeg til føden. De sa at det var veldig bra jeg kom, fordi jeg hadde en urinveisinfeksjon.. Jeg hadde ikke kjent noe til den. Så fikk jeg pencilin, og etter en dag gikk det over. men kynnerne er der fortsatt, men ikke så sterke og ofte som da.

Lykke til! Husk at kynnere er masasje for barnet og god trim for livmoren.. klem klem

Skrevet

Legen min er ekstremt nøye da :-) bare for ha det klart! Hun sa max en i timen, var det masse kynnere etter hverandre ville hun at jeg skulle ringe med en gang. Jeg har nok hatt mer enn en i timen, men da tvinger jeg meg til å ta det med ro helt til magen roer seg 100%, og så går det bra.

Må nevne at jeg etter ei uke med ganske mye stress (kynnere og press), var hos henne på rutinekontroll, etter en gu ble hun litt rar og sjekket livmorhalsen med ul. Hun ble litt alvorlig i blikket og sa at nå måtte jeg ta det med ro. Jeg lurte litt på hva det var men tok rådet hennes uten å spørre hvorfor. På neste konroll sjekket hun igjen og da sa hun hvorfor hun var blitt så rar. Det viste seg at sist gang var åpningen begynt å modne seg i uke30, litt ekkelt... Men den var heldigvis blitt normal igjen til den siste kontrollen. Så nå lytter jeg mer til kroppen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...