Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Noen som vet om det er noen risikofaktorer for å få kolikkbarn? Jeg har kun hørt om røyking, men er det andre ting?
mammeladas *HØYGRAVID' Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Hmm, vet ikke helt hva som gjør at noen barn får kolikk, annet at det tyder på at tarmsystemet deres ikke er helt klar for "verden utenfor". Min jente hadde kolikk - uten at jeg røykte eller gjorde noe spesielt for at hun skulle "få" det. Men jeg lærte raskt hva som forverret plagene ; alt av melkeprodukter, "gassdannende" frukter/grønnsaker (pærer, druer, epler, kål etc), kaffe, brus (pga kullsyren), sjokolade... De første 4 mnd levde jeg helst på grovbrødskiver med leverpostei og vann - det var nesten det eneste som ikke ga utslag! Et ganske så kjipt kosthold kan du si:-) Men verd å gjøre for å spare jenta mi for ubehag og smerter. Gikk ellers til kiropraktor med henne også, allerede da hun var 1 mnd gammel. Hadde positive erfaringer med behandlingen!!
Lille`mor & lillebøll Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Jeg er egentelig ikke for og si at bla bla bla skyldes røyking,men kan derimot ikke sjule at 5 av mine venniner som har røyka nå igjennom hele svangerskapet og etter barnet har komme har alle kolikkbarn. Noen sammenheng(?)hvet ikke og har heller ikke tenkt og legge meg for mye opp i det... Andre ikke røykere har ikke barn meg kolikk i venegjengen min. Foruten om et par stk som har fedre som røyker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå