lureluna Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 For ei tid tilbake opplevde jeg å bli utbrent. Det tok lang tid før jeg var tilbake igjen som meg selv. Og siden både jeg og legen min mente at det ikke var lurt av meg å gå tilbake til mitt yrke, så fikk jeg omskolering. Så har jeg da gått skole ei stund. Det er tungt. Og for ikke lenge siden hadde jeg en stor eksamen. Hadde skikkelig nerver før den eksamenen. Fikk problemer med søvnen igjen, magen slo seg vrang osv. Under eksamenen var jeg kjempedårlig. Vanskelig å konsentrere seg og alt det der. Skikkelig stressa. Og på toppen av det hele ble ene ungen syk mens jeg hadde eksamen, så jeg sleit med at jeg helst ville være hos han. Har etter eksamenen oppdaget at jeg nok har ett par småfeil i ene oppgaven og noe tynt på en annen. Og nå sliter jeg skikkelig med tanker rundt denne eksamenen. Tenk om jeg har msforstått en oppgave og gjort helt feil? Tenk om jeg styker? Tenk om jeg må gjennom det helvetet en gang til? osv osv. De første 2 ukene etter eksamen var jeg skikkelig dårlig. Og nå kommer det opp ved gjevne mellomrom. Skikkelig angst som lammer meg totalt. Og nå er det gått så lang tid at jeg kan forvente å få resultatet når som helst. Og jeg kjenner at angsten kommer krypende på ny. Ikke noe god følelse dette.
Ajam Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Hei vennen.. Fikk vondtt av deg nå, forstår så veldig godt hvordan du har det. (selv om min situasjon er anderledes) Ut fra det du skriver syns jeg du har gjort så godt du har kunnet.. Ikke lett å kombinere barn, skole og andre aktiveiteter når man er nedtrykt fra før. Kan det være en løsning at du legger tankene på skolen helt bort til du har kommet deg litt mer ovenpå? Ting vil kanskje bli lettere da.. Hvis du er så uheldig at du stryker, kan det da være en mulighet for at du kan ta den opp i muntlig form? Der dere snakker om oppgavene..? Jeg gjorde det en gang, da gikk det mye greiere.. Kanskje ikke så mye trøst dette her men.. Klem
lureluna Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2008 Det er ikke så lett å legge det bort. Første uka kutte jeg helt ut skole og tanken på det og bare gjorde andre ting. Men jeg må jo fortsette, så jeg kan jo ikke kutte det helt. Om å få med seg mest mulig på disse 3 årene. og selv om jeg prøver å ikke tenke på eksamenen, så dukker det opp. Klarer ikke å styre tankene mine godt nok der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå