Bulikuli Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Har akkurat takket ja til en jobb i et stort konsern, det er en stilling som vil gi meg meget spesifikk erfaring og som sannsynligvis ikke vil gi meg den bredden og erfaringen jeg vil ha på sikt. Dette er et vikariat på fire mnd, men med muligheter for fast stilling i en annen avdeling dersom de er fornøyde med min innsats og trenger folk. Her forventer de at man jobber overtid den siste uken i hver mnd. Like etter jeg takket ja ble jeg innkalt til andregangsintervju en annen plass. Forklarte damen at jeg nettopp hadde takket ja til en stilling en annen plass, men hun ba meg om å komme å ta en prat likevel. Bare så jeg kunne se hvordan de har det å se om jeg ville trives. Er rimelig sikker på at jeg får tilbud der også. Hun vet hvilken lønn jeg har blitt tilbudt og vet at de må tilby mer dersom jeg skal takke ja til denne stillingen. Dette er også et vikariat på fire mnd, men med gode muligheter for fast stilling. Jobben vil gi meg mer bredde og erfaring som vil være mer nyttig og mer relevant for fremtidige jobbe. Den første stillingen kan jeg kjøre bil til, bruker ca 20 min. Den andre stillingen er det best å ta kollektivt til, vil da bruke ca 40 min + -. Hva ville du valgt?
Bulikuli Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 12. februar 2008 dessuten har jeg akkurat takket ja til den første jobben, hva gjør jeg med det hvis jeg heller ønsker å takke ja til den andre?
Bulikuli Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2008 hmm....får i allefall dra å prate med de så får jeg se hva jeg gjør. Gruer meg til å evnt ringe til den første jobben for å si at jeg ikke takker ja likevell..
Anquor Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 eg hadde ringt til den første jobben og sagt at du hadde fått eit betre tilbud med bedre lønn og arbeidstid. Om dei har sett seg ut deg til den jobben så kan det hende dei tilbyr deg meir løn og bedre arbeidstid? kven veit men hadde tatt den andre ja, med mindre den første kunne kome med eit betre tilbud
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå