Solmamma Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Min baby er 15 måneder i september og skal gå i barnehage. Jeg vil allerede nå kjøpe utedress da vi har fått gavekort i en barnebutikk. Hva har dere å anbefale? Vil gjerne at den er vindtett, vanntett og ikke stiv og tykk, slik at det går fint å bevege seg i den! Eller kjøper man en vindtett og bruker regntøy når det regner/er vått ut? Det her vet jeg visst ikke mye om!!
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Vi kjøpte dress på Reflex til datteren vår, kjempeflott dress som har alle de kvalitetene du er ute etter. Veldig fornøyd med det
tasah Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Vi kjøpte Trolldress uten for til vår veslejente. Hun startet i bhg da hun var 22 mnd, er liten av vekst og jeg var usikker på hvilken vinterdress jeg skulle velge. Fikk anbefalinger fra barnehageansatte om å kjøpe en uforet dress og ha ull under. Siden jeg strikker selv så valgte vi å følge rådet deres og det har fungert kjempefint!! Jenta er alltid tørr og varm og har en flott bevegelighet i og med at dressen er så tynn. Nå må jeg legge til at vi bor på Vestlandet med milde vintere, hun har så langt hatt på seg body og strømpebukse, lekedress i ull med hjemmestrikket dress utenpå og Trolldressen til slutt.
SusieQ Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Det kommer veldig ann på hvilke typer vintre du har der du bor og om barnet ditt går eller ikke når dressen skal brukes. Jeg ville ha gått og spurt i barnebutikken for de kjenner bedre behovet i ditt område og ville vel kanskje regne med at om babyen din ikke går så gjør den det vel snart når den er 15 mnd.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Hvor stor størrelse kjøpte du? Har tenkt på å kjøpe Trolldress til vesla på 2 1/2, men det forutsetter at den kan brukes neste vinter også. De er jo litt romslige. Hun bruker vanligvis str. 92 i klær.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Jeg har kjøpt Reimadress til min (både uforet parkdress og foret vinterdress) og kommer til å fortsette med det, selv om de er dyre. Den er veldig lett å ta på, hun ordner det selv nå fra ca 2 år. Hun er ganske søt når hun legger dressen ned på gulvet, klapper på rompeputene (Baby-Reimadressen har ekstra polstring i baken fordi de små sitter mye, og det synes godt på innsiden hvor disse to ovale "putene" er sydd inn) og sier "DER skal rumpen min", kryper inn i dressen og trenger bare litt hjelp med glidelåsene. Itillegg har jeg merket meg i barnehagen når det er yr og sludd at personalet sier "alle som ikke har Reima-dress må ha regntøy utenpå"! Hvis jeg spør dem om hun har nok tøy/om hun blir våt så jeg bør etterimpregnere dressen e.l er alltid svaret "Nei, hun har en Reima, så da er det jo aldri noe problem." Nå har jeg ikke prøvd andre dresser enn disse Reimaene og en Troll (som vi arvet uten for brukt av et barn), og den var grei den også, men den var ikke vanntett i det hele tatt, så den måtte ha en runde med Gore-tex impregnering i vaskemaskinen for å bli brukbar.
tasah Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Vi kjøpte str. 86, den har hun hatt i vinter og kommer til å ha den til våren. Hun bruker litt 86 i vanlige klær, mest 92. Romslig dress ja, og gode strikker i livet så det gjør ikke noe at den er litt for stor.
lifa og Eline Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Hei Vi bor i Oslo og har alleversdressen til Reflex men vinterutgaven men løs ulldress inni. Den er god og lett å bevege seg i vind og regntett. HUn har vært kliss våt utenpå men tørr og fin på innsiden når hun er blitt kledd av. Jeg strikker selv og har strikket ribbestrikkgenser og bukse i garn fra Nøstebarn og har brukt det under dressen i hele vinter. Har kun trengt den løse ulldresssen en gang i tillegg utenpå. Holder seg god og varm. Så neste vinter vil jeg også ha Reflex men da blir det vanlig alleversdress og så skal jeg kjøpe løs dess hos Nøstebarn i stede for dressen vi har hatt i år. Så til hu over hvis noen i bhg til ditt barn har reflex sin dress så trenger helelr ikke de regntøy utenpå dressen da den er vanntett!
2nj♥ Skrevet 12. februar 2008 #9 Skrevet 12. februar 2008 Troll anbefaler jeg. Det er ypperlig til små barn da det er veldig god bevegelighet i den. Det er også kjekt med løs ulldress inni for da har du 3 dresser i 1. Vi bruker ofte ulldressen når barna skal sove ute i vogna på kalde dager. Gutten vår på 14 mnd har en Troll dress i 86 og en i 92 (en i bhg og en hjemme). De er veldig grei å regulere så det går helt fint å ha litt stor str. Gutten vår på 2,5 år har str 98 og den er akkurat passe denne vinteren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå