Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min baby er 15 måneder i september og skal gå i barnehage. Jeg vil allerede nå kjøpe utedress da vi har fått gavekort i en barnebutikk.

Hva har dere å anbefale? Vil gjerne at den er vindtett, vanntett og ikke stiv og tykk, slik at det går fint å bevege seg i den!

Eller kjøper man en vindtett og bruker regntøy når det regner/er vått ut?

Det her vet jeg visst ikke mye om!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reima-tec, er det beste som finnes til små barn. Veier nesten ingenting, er vindtett, anntett, myk og god, varmeregulerende og lett å ta av og på... - og er dyr! Ca 900 kr for dresser opp til str 3 år, men de er verd hver krone etter min mening. her brukes de hver dag uansett vær (bor på vestlandet så det varier mellom snø og minusgrader til 6-7 grader og plaksregn med masse dammer) fra oktober til april, trenger ikke regntøy eller sktra dress når man har denne, så sånn sett sparer en jo på det :-)

Skrevet

Jeg vil bare si at jeg synes Reima (og Troll) er uforholdsmessig dyrt.. Det er sikkert veldig bra dresser, men likevel.. Man kan jo få 2 eller 3 supre dresser til samme pris! :) Så har man noe å bytte på med.. Jeg er fornøyd med Skogstad sin. Ellers liker jeg også godt dresser fra Leketøy, Catch og Ellos.. :) Og regntøy er veldig kjekt å ha i tillegg ja. For de skikkelig våte dagene! :) Lykke til med valget og barnehagestarten!

Skrevet

Poenget mitt er bare at om du har Reima så trenger du verken flere dresser eller regntøy, i hvertfall våres dresser har vært helt, helt vanntette, dette inkluderer sitting og vassing i dammer og turer på flere timer i øsende regn, like kunsk tørre etterpå, og det blir ikke klamt som når de har regntøy på. Så jeg synes nå det er verd pengene i hvertfall, men er enig med deg at det er for dyrt likevel. Vi er begynt å bestille fra Danmark i stede, sparer flere hundre kroner på det :-)

Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt dressen nå hvis den ikke skal brukes før i september. Erfaringsmessig er det vanskelig å forutse hvordan dressen passer i september. Gavekortet har vel ganske lang holdbarhetstid??

Ellers er jeg også fornøyd med skogstad, reflex sine. Synes også reima dressene er litt i overkant dyre...

Lykke til...

Skrevet

Takk for svar! (Du er flink på å svar meg Alva***!!! :)

Er Reima Reima, eller finnes det flere utgaver av Reima? Jeg tror nemlig de har Reima i den butikken vi har gavekort i... På tilbud nå til 650!

Og så kommer jo neste spørsmål! Er det litt dumt å kjøpe det nå, ettersom jeg ikke vet hvor stor hun er når den tid kommer? Det er jo ganske lenge til høsten igjen!!? Hun er normal i størrelsen nå.. Eller er det likevel en del å gå på med en slik dress, slik at jeg kan kjøpe en størrelse for 1.5 år og (som hun er i oktober, og den vil vare til våren igjen?

Vil du fortelle hvor på Vestlandet du er fra Alva***? Vi bor på Voss! Litt mer innlandsvær her enn på kysten!

Skrevet

Vil ikke si akkurat hvor, men er innlandsvær her også, mer snø, slaps og kulde enn på kysten :-)

Litt avhengig av hvor stor jenten din er nå i forhold til snittet ville jeg kjøpt enten str 80 eller str 86. Vi har en i str 80 som mini (8 mnd) harpå seg av og tilnå, den er altfor stor nå da, men tror den vil passe fint til høsten igjen. Han er litt lang,så skulle jeg kjøpt ny ville jeg nok valgt str 86 til ham om jeg skulle kjøpe nå, men satser på at den i 80 holder :-)

Ville valgt Riema tec, det er vinterdressene, men de kan brukes vårog høst også :-)

Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt reimatec på salg til jenta mi, hun blir 1 år i juli og jeg kjøpte 86, da vet jeg at den kommer til å passe i løpet av vinteren. Det dummeste du gjør er å kjøpe den for liten...

Skrevet

Gavekortet går ut snart.. Derfor jeg begynte å tenke på det nå. Jeg får se litt hva de har, kanskje jeg finner noe annet jeg trenger så får jeg kjøpe dress til høsten! Men jeg har ihvertfall lært mye og kommet en del lenger i prosjektet!

Takk for svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...