Solmamma Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Min baby er 15 måneder i september og skal gå i barnehage. Jeg vil allerede nå kjøpe utedress da vi har fått gavekort i en barnebutikk. Hva har dere å anbefale? Vil gjerne at den er vindtett, vanntett og ikke stiv og tykk, slik at det går fint å bevege seg i den! Eller kjøper man en vindtett og bruker regntøy når det regner/er vått ut? Det her vet jeg visst ikke mye om!!
Mamma til verdens beste barn Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Alle skryter jo av reimatec dressene, de er vantette og fine for barna å bevege seg i. Det eneste jeg syntes trekker ned er litt stygt design... Jeg kjøpte Polarn o Pyret dress til min lille og den er virkelig helt super, alt hva du kan kreve av en dress + litt til:) Og veldig stilren og fin og ikke minst slitesterk!! De har flere ulike typer der, men vi har en ensfarget med fleecefor, hette og en vanntett glidlås foran (noen av dressene har to), strikk i livet som er justerbar, lange fine "mansjetter" rundt armene osv. Suuuuuuper er den:)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 reima tec er dyr, men svært bra, store i strl vanntett, vannavstøtende, lett å bevege seg i, Om du kjøper vår/ høstdress kan den brukes hele året(kle ull etter temp) det samme med troll, bare at der følger det med hel ulldress som er avtagbar, slik at den kan brukes hele året har du disse dressene trenger du ikke regnklær, så fremt du bruker riktig skotøy, vannavstøtende sko
MammaLinda Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 reima tec. absolutt best! Husk å prøve den på barnet før du kjøper den, de er store i str. Holder barnet tørr å varm. Du slipper å tenke på at barnet blir våt igjennom når de er ute i barnehagen! Vel... den er dyr, men absolutt verdt pengene!
MammaLinda Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Glemte forresten å si at i barnehagen hvis det er vått i gress tar de somregel på barna regntøy...men har du reimadress tar de på den istedenfor...mye greiere å bevege seg i den det dumme stive regtøyet...ingen barn som liker å gå i regntøy...hehe
mai mammaen til to Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 vi har reima dress og den er helt super. hun begynte i barnehagen da hun var 15 mnd. hun har kun brukt dressen hele vinter.. og vi bor i bergen.. i tillegg kjøpte vi ecco goretex sko. hun har vært våt engang tror jeg.. og hun elsker plaske i dammer..
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Mitt beste råd er å kjøpe en uten for - eventuelt avtagbart for. Vi har en hvor det er en helulldress som kan tas av. Det er helt supert - både de dagene det er mildt - og fordi vår pjokk har nå vokst ut av ulldressen, men selve parkdressen passer ennå. Så nå slipper vi å kjøpe ny dress i februar (fordi vi må helt sikkert ha ny til høsten igjen), og trenger bare ha noe annet varmt inni. Det har forøvrig vært gjort mange tester på dresser. Men trenger ikke nødvendigvis kjøpe dyrt for å få en bra dress........
Mammen_te_Hallvard Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 Vi har Troll derss, med avtaktbar ulldress innunde. Den er heilt super god. Den er tynn ikkje sån typisk bobledress. men like varm kanskje meir en det også.. ulldressen som me tar ut, bruar eg som berre ulldress når han skal på korte trilleturar i vogna å sitter i posen sin.
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 Hvis du ikke skal kjøpe på salg, hadde jeg vente hadde jeg vært deg. Gavekortene varer da vel opptil 1 år? Jeg fikk gavekort til knerten og det varte ett helt år, hvertfall:)
Tiddelidu Skrevet 14. februar 2008 #10 Skrevet 14. februar 2008 Min veninne er førskolelærer og jobber i barnehage. Hun har selv ei jente på snart 2 år og skryter dressen fra Europris opp i skyene. JEg tenkte å kjøpe den til neste år. Men det er kanskje ikke på Europris du har gavekort når jeg tenker meg om..? Selv har jeg Mikk-Line og er storfornøyd!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #11 Skrevet 14. februar 2008 har troll dress til snuppa, den med avtagbart for, er superfornøyd med den! men jeg hadde ikke turt å kjøpe ny vinterdress til henne i år for hun strekker seg veldig for tiden, og jeg er veldig usikker på hvilken str hun trenger til høsten/vinteren så da venter jeg heller litt med den avgjørelsen!
Två små trollungar Skrevet 14. februar 2008 #12 Skrevet 14. februar 2008 Jeg ville nok ha ventet litt med å kjøpe dressen jeg også, siden det er veldig vanskelig å hvite hvor stor han er i høst... Vi har en vinn och vanntett dress fra Name It og er superfornøyde med den. I reserve har vi en brukt dress fra Mikk line, som også er veldig fin. Begge to er myke og lette å bevege seg i. De er "ballongmodell", så de passer veldig bra for min lille jente som er litt lubben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå