Gjest Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Jeg har 1år permisjon dvs 52uker. Men er det da slik at jeg får utbetalt permisjonspenger i 52 uker? Eller vil man bli trukket for evnt. ferie (har ingen ferie) e.l.? Min mann har ikke tatt perm. Vil jeg få penger helt opp til 1årsdagen til mitt barn?
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Er det ikke slik at pappaen må ta de siste 6 ukene ellers så faller de bort da..? og at det da blir 54 uker tilsammen..? Permisjonen begynner 3 uker før termin.. om ikke du opplyser at du skal ha ferie så får du utbetalt lønn i alle ukene du er i permisjon.. sier du at du skal feks ha en uke ferie fra en viss dato så får du en uke mindre betalt for den mnd, men permisjonen blir da en uke lenger om du skjønner..?
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Pappaen må ikke ha perm det første året, men de første 3årene. Ellers stemmer sikker det du sa:)
~sjiraff~ Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Du har valgt 80% dekning? Det betyr at du har 48 uker permisjon. (de siste 6 ukene er jo til pappaen). 3 uker må tas ut før fødsel. Så føder du før eller til termin så har du 45 uker betalt fra fødselsdagen. Føder du etter termin har du 45 uker fra termindato.
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Men fikk beskjed av nav at pappaen kunne ta sine uker når som helst. Bare det ikke gikk mer enn 3år. Feil?
~sjiraff~ Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Ja pappaen kan ta ut sine uker når han vil i løpet av tre år. Men du har bare betalt 48 uker, 45 ette fødsel. Om pappaen tar ut sine uker mens du har permisjon så får ikke du betalt den uka han får det.
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Ok! Det var egentlig det jeg trodde:) Takker og bukker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå