mor til tre søte små,.... Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 jeg leste at det skulle innføres like regler for selvstendig næringsdrivende som for andre fra 1. juni. 2008. Jeg er student og vil gjerne starte opp igjen med studiene mine fra høsten av. Men kan far ta ut permisjonspenger fra folketrygden og samtidig få lønn fra firmaet sitt hvis han jobber kveld noen dager i uken?
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Da blir det jo redusert tid, det som før kaltes tidskonto. Men hvis du mener at han skal ha 100% perm og SÅ jobbe litt høres det veldig rart ut, selv om han er selvstendig næringsdrivende.
mor til tre søte små,.... Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2008 dytt dytt... svar noen som har greie på det... vær så snill:)
mor til tre søte små,.... Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2008 så vi svarte samtidig her... har han lov til å jobbe overtid og ta ut lønn... altså utover de 100%?
mor til tre søte små,.... Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2008 dytt dytt....!!!!!!!!!
ninanja Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Han kan jobbe, men har har ikke lov til å ha inntekt i permisjonstiden. Hvis han kan be om å få lønn når permisjonen er over, kan han jobbe i vei. Og fakturerer han, kan han datere fakturaen etter at permisjonen er over. Trygdekontoret er ganske strenge på dette, siden de betaler permisjonspengene. Jeg jobbet masse på si da jeg gikk hjemme med nr 1 og nr 2, og fikk utbetalt alt når permisjonen var over. Har ikke fått noe pes for det fra trygdekontoret i alle fall.
mor til tre søte små,.... Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. februar 2008 Oki... tusen takk for svar....
Allean, Fia og lillebror Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Det heter ikke tidskonto lengre men gradert uttak. Han inngår avtale med nav om hvor mye han skal jobbe. For eksempel to kvelder i uka. Ca 40 prosent. Han får da 40 % mindre foreldrepenger i en periode som er 40 % lengre. Og han kan samtidig ta ut lønn fra selskapet sitt. Det finnes skjema på nav sine sider: http://www.nav.no/page?id=332
Allean, Fia og lillebror Skrevet 12. februar 2008 #9 Skrevet 12. februar 2008 og å gjøre slik som ninana over her har gjort, er ikke lov i følge norske regler. Velger han å gjøre det slik, kan han risikere å få få reaksjoner fra skatte og avgifts direktoratet i etterkant. Men altså ingen problem å søke om gradert uttak av foreldrepenger.
mor til tre søte små,.... Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. februar 2008 oki..takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå