Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Hva skjer med det? Hvorfor skal mannfolka ut å "krampefeste" før de skal bli fedre? Og hvorfor har de behovet for det? Min mann har vært ute 1 gang tidlig i svangerskapet for å drikke.. Har liksom sagt til han at han kan dra ut om han vil,men han vil heller kose seg hjemme med meg siden det er sånn livet vårt blir hovedsakelig fremover.. Synes jo det var en koselig tanke.. Og han er jo ikke gammel heller.. Jeg er heller ikke noe spesielt glad i tanken på at han går ut uten meg. Er mange kvinnfolk der ute som ikke respekterer hverken ring eller ordet nei.. Hehe! Så hva tenker dere da damer?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Jeg skrev akkurat på et annet innlegg at jeg og er velsignet med en mann som kun har vært ute to ganger siden jeg ble gravid for godt og vel et halvt år siden :-). Tok seg bare to øl på nyttårsaften til og med, enda jeg sa det var helt i orden!? Han tenker også sånn at livet er i forandring og han er mer enn villig til å endre vanene sine deretter. Men han var den som nesten var mest klar for barn, da -hehe- så han har nok forberedt seg mye mentalt på det som skal skje og gleder seg veldig. Han er ferdig med festingen, sier han. Nå har jeg presset han med på en heisatur med kompisene hans, for han har vært skikkelig asosial og jeg vil jo ikke det heller. Dessuten trenger jeg en helg for meg selv -han sitter stort sett med hånden på magen min hele tiden og det kan til tider bli litt for mye av det gode, thi-hi. Det skal sies også at kompisene hans har vært fryktelig forståelsesfulle. Syntes det virker som mange av disse vordende fedrene er utsatt for nærmest "gruppepress" fra kompisene sine om å være med ut og feste. Det er jo litt kjipt og da, selvom "fedrene" bør ha vett på å ta den diskusjonen med kompisene sine i stedet for til stadighet å skylde på de gravide damene sine (som det også virker som mange gjør)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Jeg klarer ikke få forstå hvordan disse damene holder ut jeg! Med gubber som kommer fulle hjem o.l. når man har et spedbarn på soverommet. Både mannen min og jeg var normalt mye ute før vi fikk barn. Vi gjorde oss liksom "ferdige" med festinga før vi bestemte oss for å få barn,,.. Det hender absolutt fortsatt at vi kan gå på en fest. MEN punkt 1; Vi drikker oss aldri FULLE! Dvs. jeg kan bli avslappet og rolig av et par -tre glass vin, men noe mer blir det ikke! Mannen min liker heller ikke fylla lenger. Vi synes ikke at det lar seg kombinere med det å ha barn... enkelt og greit! Også er det utrolig deilig å sleppe dagen der på... vi må jo alltid tidlig opp uansett.. Vi savner hvertfall ikke livet vi hadde før vi fikk barn.. vi får jo forhåpentligvis en alderdom også!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Både meg og sambo er meget sosiale å liker at ting skjer rundt oss..Blir litt fort rastløse;) Vi liker godt å ut å ta en fest m venner i ny å ne..Det trenger jeg ikke legge skjul på Vi er begge 23 å har et barn på 2 fra før... Jeg har sagt til sambo begge gangene jeg har gått gravid, at nå går du ut å har det gøy mens du ennå "kan"... Da jeg gikk med førstemann ble jeg som regel med ut, syns jo selv det er arti å ut å treffe folka! Men nå som vi har et barn hjemme, så har det heller ikke gjort meg noen verdens ting å være hjemme å la han gå ut... Jeg skal jo være edru allikavel... Men ja, merker jeg kan bli fortere sjalu å skeptisk nå som jeg går gravid,men vet jo det er meg han vil ha, ellers hadde han jo reist for lenge siden!hehe:) Jeg var masse ute i tiden før vi visste vi ville bli gravide igjen..Jeg ville ut mens jeg ennå var litt "fri" Noen syns dette var uansvarlig...Tenk å ut to eller tre helger på en mnd da, når man har et barn!!!! Men for det første er vi jo to foreldre her i huset..Å om det ble sånn at begge en gang skulle ut, så er det jo kjempestas å sove hos besteforeldre, eller så legger vi barnet før vi skal ut, har trillepiken til å sitte her når vi er borte,og står opp sammen igjen dagen etter..noen forskjell?? eneste må vel være at en av oss muligens får svi hvis formen er litt klein..hehe:) Nå som vi får to barn blir nok ting veldig anderledes... Men jeg unner både meg selv og min samboer å ut å kunne ha det moro en helg i ny å ne..Absolut... Men så har det vel en del å si hvordan man er som person.............
Kanutten:-) mamma til 2 Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Synes ikke det er så ille om mannen min tar seg en kveld på byen med gutta, en gang innimellom. Er jo viktig å kunne kose seg, selv om man har blitt foreldre også. Stoler på min kjære, så har ikke noe problemer med at han går ut en gang innimellom:)
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Det eneste som jeg missliker er den "krympingen", der pappa skal ut og "drikkes ut" sammen med kompiser den dagen/kvelden han har blitt pappa... Uakseptabelt her hos meg!!!!!!!! Men for all del når vi har kommet hjem å et par uker er gått så "krymp" ivei for min del...
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Jeg ser ingen problemer med at mannen ville ut på "krympfest" etter jenta var kommet til verden.. jeg lå jo fortsatt på sykehuset, han kunne ikke være der uansett..? Var bare kosli at han og kompisene feiret syns jeg:) Mannen min har heller ikke være ute mer enn et par-tre ganger siden jeg ble gravid.. selv om jeg maser og helst vil han skal ta seg en tur innimellom:) Blir vanskligere denne gangen når det gjelder krympfest, for nå må han jo være hjemme med storesøster.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #9 Skrevet 12. februar 2008 man må da kunnegå ut og kose seg med venner selv om man har familie eller er i ferd med å bli en familie! det er stor forskjell på å gå ut og ha det gøy, komme hjem til rimelig fornuftig tid og ikke være helt slakt dagen derpå og på fyllefester. hadde også reagert hvis samboeren min tok den helt ut til stadighet og blåste i meg. men jeg tror det er usundt å bli for asosial og for oppslukt i tosomheten (hvis man ikke har barn fra før av). det er utrolig godt å oppleve forskjellige ting og få nye impulser i tillegg til det man opplever sammen. da tror jeg man står mye sterkere som par i det lange løp. utrolig kjedelig å bare se sin partner og nesten ingen andre!
mamma050308 Skrevet 12. februar 2008 #10 Skrevet 12. februar 2008 Hvis min mann vil ut og feste nå rett før termin må han vel få lov til det. Jeg har ikke noe imot det. Hvis han vil ut med venner før han blir pappa må han få lov til det. Vi eier ikke hverandre. Nå er ikke han så ofte ute, så jeg ville nok ikke nekta han hvis han hadde spurt, men han vil ikke gå ut nå. Vi skal på hytta i helgen som kommer, har besøk av et dansk vennepar som har vinterferie der nå denne uken. Jeg spurte om jeg skulle handle noen øl til han, men nei, han ville ikke drikke pga. at det er ca 30 minutt å kjøre til sykehuset hvis noe skulle skje. I tillegg er der ca 2 m snø, så han vil være edru hvis noe skjer med meg. Setter veldig pris på det, men hadde absolutt ikke nekta han å drikke.
Torill E. Skrevet 12. februar 2008 #11 Skrevet 12. februar 2008 Jeg synes det er helt greit om mannen min går ut iblant og tar en fest sammen med venner. Skulle bare mangle! Og krympefest for å feire at ungen er kommet, er etter min mening bare koselig det! VI er i et forhold hvor vi stoler fullt og helt på hverandre, og da skulle det ikke være noe problem at han går ut, uansett hvor mange damer som flørter med han.. Men jeg synes at dagene før termin burde han ikke drikke, siden han skal være med på fødselen, og kjøre oss til sykehuset..
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #12 Skrevet 12. februar 2008 for min del er det uaktuelt med skikkelige fyllekuler, og han skal i hvert fall ikke på fylla den dagen babyen kommer!??! men nå vet jeg han tenker det samme, han syns det er fint med et par øl, og det syns jeg godt han kan ta, og han kan gjerne være med kompiser, men disse rangle ute til morgenen kulene er nok over. det tror jeg i grunn vi begge er enige om, uten at vi har presset hverandre til å mene noe. man må ikke blir dritings for å ha det gøy, man kan ha det gøy på så mange andre måter. men krampefesting i svangerskapet syns jeg bare er teit.. vi damene fikk jo aldri den siste sjansen..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå