Gå til innhold

TummyTub eller annen badebalje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørt masse positivt om TummyTub, men den er jo så liten i forhold til større badebaljer, f.eks den fra IKEA. Hva mener dere/erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi hadde vanlig badebalje, å det syntes vi passet bra. hun fikk plasket masse der;) du må jo holde barnet selvfølgelig, men så får du jo vasket henne godt også. Får du det i tummy tub???

Skrevet

Vi hadde begge deler.

Tummytub er helt greit og baby er jo ikke spes skitten når du putter dne i badet da. Vasker jo av evt skitt først. Kommer sikkert til å bruke litt begge deler denne gangen også.

Ville nok ikke hatt bare Tummytub.

Skrevet

Lurte på å kjøpe TummyTub selv:) Står jo om den på utstyr-siden her...virker jo som d skal gå greit å vaske babyen også, må jo bare putte hånda lenger ned i baljen...skal vel gå bra d;)

Hadde badekar i kommode med førstemann, men badekaret blir så lavt at en må stå bøyd...ikke noe god stilling for rygg synes jeg..Brukte balje oppå kommoden etterhvert, helt ok...men interessant å høre om noen har erfaring med TummyTub ja:)

Skrevet

Vi hadde bare TummyTub, og det funket som bare det, gleder meg til å ta den i bruk igjen når nr. 2 kommer i august! Den er veldig bra om barnet har magesmerter/kolikk også, og ellers kan man jo bare bruke vasken som "badekar" helt i begynnelsen..

Skrevet

Vi har kjøpt tub fordi vi har ikke så stort bad. Kjøpte også den lille skammelen til å ha under; om jeg sitter på dolokket og har den der, så blir det perfekt "rygg-høyde". Har også hørt veldig mye positivt om den, ungene føler seg mye tryggere i den enn i baljer.

Tuben blir jo mer for kos, om junior er litt skitten eller har usj fra bleia på seg, så skyller jeg det bare vekk først. Men jeg ville gjort det sammen i en balje da. Tenkte å gjøre hele baderutinen til en rolig og avslappet greie for junior; dempe lyset på badet, godt varmt vann sånn at han kan bare kose seg!

Forresten så jeg denne justerbare badebalje saken. Eller det er vel ikke en balje, men funker sikkert kjempebra for de av oss som ikke har så stort bad!

http://www.alexi.no/product_info.php?cPath=19_20&products_id=4690

Skrevet

Vi brukte badebaljen i stellekommoden èn gang, men det var bare stress, så vi gikk over til badebalje fra ikea, og når snuppa var rundt 5-6 måneder så gikk vi over til badekar.

Skrevet

Vi hadde badebalje med nr 1 og tummytub med nr 2, og jeg er ikke i tvil om at jeg likte tummytuben best! Jeg slet med bekken og ryggsmerter etter fødslene, og det å stå og holde barnet i badebaljen gjorde det ekstra ille. Men tub'en så satt jeg godt på gulvet og fikk ikke vondt i det hele tatt. Og det var ikke noe problem å komme godt til når man vasker i tub'en heller, det er jo fint plass til hånda rundt hele ungen :)

Likte veldig godt tummytuben, og kommer ikke til å bruke vanlig balje igjen!

Skrevet

TummyTub har vært og er helt super. Jenta mi er 2 år og 7 måneder og sitter i den fortsatt. Trygg og god :)

Skrevet

Vi hadde tummyTub, men gikk over til badebalje etter en 2-3 mnds tid. Jeg synes tummyTub'n var ganske kronglete å bruke. Også var jeg ikke helt trygg den, den føltes lett å velte. Men tanken bak tummyTub er god da, så det var litt leit. Vi kjører badebalje denne gangen også hvertfall.

Skrevet

Jeg har også kjøpt TummyTuben, mye pga plassmangel. Men et spørsmål: hvordan brukes den? Jeg hadde tenkt oppå stellebordet, men det er kanskje litt ustødig og utrygt?? På gulvet, får man en god "arbeidsstilling da?? Kanskje jeg må krype til korset og kjøpe krakken i tillegg jeg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...