Gå til innhold

Han er bare lei seg i barnehagen.. :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns så synd på han. Han likte seg kjempegodt de første ukene, så ble han syk og var borte en uke. Nå er det tredje dagen han er der etter dette. Første dagen var en litt grinete og sto mye i vinduet, i går ringte de etter 2 timer for da hadde han vært lei seg hele tida, ble så varm så de trodde han hadde feber. Det hadde han ikke, var bare fordi han gråt hele tida, men jeg tok han med hjem. Og i dag ringte jeg etter halvannen time og han var bare lei seg hele tida. Siden de visste at han ikke var syk syns ikke de det var noe vits at de ringte, de skulle passe godt på han. Og han må jo i barnehagen, jeg må jo på jobb.. Men syns så synd på han, og på meg som må gå fra han der.. :( Vet ikke hva jeg skal gjøre, ringer igjen etter at han våkner og hører hvordan han er da, kanskje sambo kan hente han tidlig i dag hvertfall..

Uff, dette er ikke noe moro.. Var så letta for at det gikk bra til å begynne med..

Han er 14 mnd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter noen dager hjemme er ikke barnehagen like kjekk lenger nei. Det er helt vanlig at barn reagerer slik. Min gutt var hjemme to dager i forrige uke (han er 3år), og på mandag var alt bare kaos. Han ville være hjemme. Min gutt tror selvsagt at mamma og pappa sitter hjemme forand tv. For det var jo det vi gjorde når vi var syke. Så vi må forklare og forklare at det nå er jobbing igjen.

Nå er ditt barn yngre, men det går seg til. Snakk positivt om barnehagen. At han er heldig som får leke osv.

Skrevet

Hei du;)

Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det! Vår sønn var 2.5 år da han begynte i bhg. Det gikk ok de første dagene, så gikk det bedre i et par uker. Men så gikk det nedover. De sa det var veldig vanlig, og vi håpet derfor at det skulle gå over. Det første han sa hver morgen var at han skulle ikke i bhg. Og da mener jeg det første han sa! Etterhvert begynte han å si at han var syk, noe han ikke var. 2.5 år og lyve om noe sånt. Han var litt morsom og da. For en gang han hadde fått lov til å slippe å være igjen i bhg sa han at han hadde lurt meg, og at han brukte å lure pappa og:) Jeg kunne ikke annet enn å le. Det gikk seg sånn høvelig til etterhvert, men han trivdes ikke ordentlig. Var ikke den gutten som han var hjemme. Så etter ett år,og han begynte på storavdeling, så stortrives han. Nå er det hvorfor han ikke kan gå ibhg de dagene han ikke har dag. De som jobber der synes det er godt å se at han trives nå. Dette var nok ikke mye trøst for deg, ville bare si at jeg vet hvordan du har det. Jeg gikk gråtende hjem mange ganger, og ventet bare på at jeg skulle hente han. Det ordner seg sikkert, det gjør vel som otfest det. Skjønner at det er ekstra tung siden han er så liten.

Lykke til i alle fall;)

Skrevet

Vi har også hatt er periode nå med samme problem, det er etter litt sykdom og sykdom på assistenten. Det har ikke vært lett for han eller oss, men vi så det gikk bedre etter noen dager. Så har det vært sykdom igjen, så nå blir det vel fælt igjen...ikke lett å være småbarnsforeldre i jobb heller.

Det blir på en måte ny tilvenning igjen, som man må gjennom, men så vil det nok bli bedre. Trøsteklem herfra.

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Håper det går seg til, hadde visst gått litt bedre utover dagen i går, men det er grusomt.

Takk for klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...