yret Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Til høsten er jenta vår litt over ett år og skal begynne i barnehagen. Jeg skal jobbe 80%. Tenker at det er best for jenta vår om jeg jobber hver dag, slik at det blir korte dager på henne i barnehagen. Det virker imidlertid som om "alle" andre som jobber 80%, tar en dag fri. Ser fordeler og ulemper med begge deler. Synspunkt?
JenteGuttaBoys Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Jeg skal begynne å jobbe igjen om 14 dager etter å ha vært hjemme et år med knøtt nr 2 - jeg skal også jobbe 80 %. Jeg bruker (med kø) ca 45 min til jobb og kanskje 30 min hjem igjen... Jeg skal jobbe hver dag - sånn at jeg slipper å stresse mer enn nødvendig med levering og henting (en hos dagmamma og en i barnehage). Tror for meg at det ikke hadde gått å ha en dag fri, for da ville jeg ikke rekke å både levere og hente hver dag, og i tillegg jobbe de timene jeg faktisk får betalt for...
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Du må nesten finne ut hva som er best for dere. Jeg ville helt klart hatt en fast fridag i uken. Når jeg først er på jobb, så er det like greit å jobbe ut dagen, tenker jeg. Fridagen hadde jeg brukt som kvalitetsdag sammen med barna. Bake, leke, tur, kose oss osv. Ikke lett å gjøre det på samme måte med kortere dager. Jeg jobber 75% turnus, så må ha full plass i barnehage. Fikk ikke fast fridag, men kommer til å ta henne ut av barnehagen enkelte av fridagene mine. Som sagt så er det ditt valg:)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Jeg synes også det virker best å jobbe litt mindre hver dag, vurderer 90% eller 87% (som blir 1 time mindre hver dag). Synes det virker fint om hverdagene ikke blir så masete, med stress for å hente, lage middag osv. Det kommer selvsagt også an på mannens jobbsituasjon. Synes egentlig det er litt synd at det er vi kvinnene som ender opp med å redusere arbeidstiden. Mannen min driver eget firma som er i etableringsfasen. Har ikke spurt arbeidsgiver enda, skal vente litt. Tror helt klart arbeidsgiver blir veldig glad hvis jeg jobber hver dag framfor 1 fridag i uka. I min jobb kan det lett hope seg litt mer opp hvis jeg tar 1 fridag i uka og det blir kanskje mer stress dagen etter fridagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå